Annons

Byta stereo

1
Hejsan!
Jag har en i30 2010 med stereo utan Blåtand och är sugen på att uppgradera till en stereo med GPS och Blåtand. Tänkte kolla med er som kan detta då jag är rätt ny på dessa bilar om detta är möjligt. Tycker mig ha sett att vissa Hyundai i30 har en stereo med kartor vilket är den jag skulle vilja sätta in. Vad tror ni kan man be en verkstad ordna detta eller är det inget som går att göra och iså fall vad är erat bästa tips när man vill ha handsfree i bilen.
Annons

Re: Byta stereo

2
edion skrev:Hejsan!
Jag har en i30 2010 med stereo utan Blåtand och är sugen på att uppgradera till en stereo med GPS och Blåtand. Tänkte kolla med er som kan detta då jag är rätt ny på dessa bilar om detta är möjligt. Tycker mig ha sett att vissa Hyundai i30 har en stereo med kartor vilket är den jag skulle vilja sätta in. Vad tror ni kan man be en verkstad ordna detta eller är det inget som går att göra och iså fall vad är erat bästa tips när man vill ha handsfree i bilen.
Det finns ett antal möjligheter, men jag skulle satsa på ett rent Android-system. typ http://www.aliexpress.com/wholesale?cat ... yundai+I30

Eller köpa Pioneer och dylikt, men då försvinner möjligheter att köra Android-appar typ Waze o.s.v.

Själv har jag byggt om I40 till detta finns trådar här på forumet om inte moderatorn har tagit bort dem.
Har inga som helst problem med det som originalnavigatorn har problem med.

Re: Byta stereo

4
edion skrev:Jag kör Apple så behöver ju vara Apple kompatibel. Men det räcker kanske med en original med blåtand. Är det svårt att byta själv?
Bror på om man har tummen mitt i handen, då blir det svårt. Dessutom om du bara har en radio tidigare så är
det betydligt lättare då passar allting utom kanske radioantennen. En del Hyundai har DIN-antenn kontakt en del Hyundai special.
Finns för övrigt en konverterare för antennen att köpa.

Re: Byta stereo

5
Puffar denna tråd, Vad säger folket kan man byta till ett pioneersystem och hur går man isåfall tillvägen. Pratade med verkstaden men dom skulle ha typ 30000 för att byta till en stereo då det inte fanns någon eftermarknads modell som passade. Har någon bytt till en pioneer med apple carplay. Kom gärna med tips. kan säga att den modell jag har nu är denna.
Bild