Annons

Stereon

1
Hej!
Jag är nybliven ägare till en i40 -2013 Premium plus. Ljudet är inte allt för bra trots att detta väl är deras största system, inkl. sub.
Någon som har tips på vad man ska göra för att uppgradera systemet, har läst att det sitter separat slutsteg, så originalstereon borde gå att behålla, bara byta till större steg samt nya högtalare, eller?
Jag vill gärna ha tips på vad som ska, kan göras

/per
Annons

Re: Stereon

2
Finns två system och det största var tillval även i premium, tror deras största har infiniti loggor på gallerna. Har en premium själv med "sub" i sidan på skuffen men den är helt värdelös kunde lika bra varit utan den.

Re: Stereon

7
Tror du får leta fram var orginal förstärkaren sitter och börja med att byta den. Hur mycket vill du byta? Tror inte högtalarna har så stor betydelse innan man bytat slutsteget. Kolla på Bildelsbasen hur orginal delarna ser ut så får man en uppfattning vad där sitter.

Re: Stereon

8
Har själv en I40 Premium med stora stereopaket som låter skit. Har lyckats krångla mig in i Stereon hemliga inre o där står Loudnessen på Deactive och Equilizern på Flat. Och det kan man inte ändra på enligt huvudkontoret i Upplands Väsby !!! Vi är helt enkelt lurade vi alla med stora Stereopaket! !! Riktigt Djäkligt dåligt tycker jag....

Re: Stereon

9
trasan13 skrev:Har själv en I40 Premium med stora stereopaket som låter skit. Har lyckats krångla mig in i Stereon hemliga inre o där står Loudnessen på Deactive och Equilizern på Flat. Och det kan man inte ändra på enligt huvudkontoret i Upplands Väsby !!! Vi är helt enkelt lurade vi alla med stora Stereopaket! !! Riktigt Djäkligt dåligt tycker jag....
Well, lurad eller ej, men det beror på att du har slutsteget som sköter allt.
Dessa val finns endast på versioner utan slutsteg, och har du då slutsteg så behövs inte "loudness" eftersom steget sköter detta.
Loudnessen påverkar endast högnivåutången.
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.

Re: Stereon

11
trasan13 skrev:Det verkar ju funka himla bra i så fall eftersom så många klagar på skitljudet som det stora paketet ger ifrån sig....

Så dåligt är verkligen inte ljudet för att vara ett "fabrikssystem", om det inte är är något fel på eländet såklart.
Att du hittar missnöjda personer på ett Hyundaiforum kanske inte ska ses som direkt konstigt, och man kan nog inte alltid dra mer slutsatser på det, mer än att just de personerna har högre förväntningar.
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.

Re: Stereon

12
Hej!

Jag har en premium plus med infinity högtalarna. Jag tycker inte dom låter så värst bra dom heller. Klart och fint ljud är det väl men är ju dåligt med untz. Obs inte jättedåligt. Det är ju inte som någon gammal volvo, men för att vara fetaste paketet så kan jag tycka att det är lite klent.
Kan dock vara jag som inte har någon känsla för kvalite heller. Är ingen ljud-finsmakare ska tilläggas ;).

Re: Stereon

13
Per Nordström skrev:Hej!
Jag är nybliven ägare till en i40 -2013 Premium plus. Ljudet är inte allt för bra trots att detta väl är deras största system, inkl. sub.
Någon som har tips på vad man ska göra för att uppgradera systemet, har läst att det sitter separat slutsteg, så originalstereon borde gå att behålla, bara byta till större steg samt nya högtalare, eller?
Jag vill gärna ha tips på vad som ska, kan göras

/per
Kolla på Biltema, Slutsteg o högtalare, finns olika kraftpaket att välja, kan du behålla din bilstereo att samman koppla.
Rekommenderar starkt vid inkoppling av slut steg att du drar en kabel från batteri med säkringshållare.(6 mm2, både + o -)
8-)
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)

Re: Stereon

14
andersbe skrev:
Per Nordström skrev:Hej!
Jag är nybliven ägare till en i40 -2013 Premium plus. Ljudet är inte allt för bra trots att detta väl är deras största system, inkl. sub.
Någon som har tips på vad man ska göra för att uppgradera systemet, har läst att det sitter separat slutsteg, så originalstereon borde gå att behålla, bara byta till större steg samt nya högtalare, eller?
Jag vill gärna ha tips på vad som ska, kan göras

/per
Kolla på Biltema, Slutsteg o högtalare, finns olika kraftpaket att välja, kan du behålla din bilstereo att samman koppla.
Rekommenderar starkt vid inkoppling av slut steg att du drar en kabel från batteri med säkringshållare.(6 mm2, både + o -)
8-)

Nja, nu är kanske inte Biltema för mig direkt välljud.

Re: Stereon

15
PlutoOrjan skrev:
trasan13 skrev:Det verkar ju funka himla bra i så fall eftersom så många klagar på skitljudet som det stora paketet ger ifrån sig....

Så dåligt är verkligen inte ljudet för att vara ett "fabrikssystem", om det inte är är något fel på eländet såklart.
Att du hittar missnöjda personer på ett Hyundaiforum kanske inte ska ses som direkt konstigt, och man kan nog inte alltid dra mer slutsatser på det, mer än att just de personerna har högre förväntningar.

Dåligt och dåligt, allt är relativt, men ljudet är dåligt för att sitta som standard i denna typ av bil, det flesta bilar jag haft och testad det senaste 10 åren har haft bättre eller betydligt bättre ljud. Så nog är det "för" dåligt.