Annons

Kupefilter i20

1
Hallo ! van självmekare undrar...

Jag undrar vart kupefiltret sitter i en i20 2012 års modell, är det krågnligt att byta själv ?
Enligt bild i instruktionsboken bakom handsfacket men vet ej vilka skruvar som ska demonteras.
Annons

Re: Kupefilter i20

2
Har själv en Accent och en Sonata (modeller 08-09). Likaså så sitter kupefiltret bakom handskfacket.
I mina instruktionsböcker finns det rätt bra beskrivet har man gör.
Min dotter gjorde detta ingrepp på Accenten och det var inte svårt alls. Två små clipps som lösgöras.
Lite "pill" med att få in dem igen men hela proceduren tog c. 15 min.
Lycka till.
Jusas

Re: Kupefilter i20

3
i20 har ett annorlunda handskfack som är stort som ett bergrum :)

Om du tittar i taket på handskfacket så ska det finnas en lucka där vid facket i facket om du förstår hur jag menar, det är alltså en lucka där som du ska ta bort för att komma åt kupe filtret bakom för.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Kupefilter i20

4
bobby skrev:Hallo ! van självmekare undrar...

Jag undrar vart kupefiltret sitter i en i20 2012 års modell, är det krågnligt att byta själv ?
Enligt bild i instruktionsboken bakom handsfacket men vet ej vilka skruvar som ska demonteras.
Gammal tråd...
Men hoppas att du fått svar...
På vår 2011:a så sitter de på höger sida på mittkonsolen till vänster om där passageraren förhoppningsvis har sina fossingar.
En liten lucka på ca 10x4 cm som man knäpper loss och fiskar ut två filter som står "staplade" på varandra...

Mvh! / Pär
i20 1,2 - 2011
i30 CW 1,6 CRDI - 2010
Chevrolet Camaro V6 - 1993 :geek: