Annons

I20 motorljud

1
Hallå alla hyundai ägare ;) tänkte fråga här innan jag kollar med hyundai verkstaden.. Har en ganska ny i20 med 3 cyl 1.0t motorn och har fått ett irriterande problem med den. Jo det är såhär att jag märkte ett konstigt ljud när den är på tomgång som inte lät normalt, typ klickande som om man skakade en sprayflaska ungefär :roll: :lol: bästa förklaringen jag kan komma på. Det är ganska tydligt ljud men svårt att lokalisera var det kommer från exakt men det kommer någonstans från motorrummet. Låter bara när motorn är varm och ligger på under 1000 varv vid tomgång. Är motorn kall låter den normalt samt ifall jag ger minsta lilla gaspådrag försvinner de.. .. ljudet är dessutom också helt i otakt kan komma några ''klickande'', vissa högre än andra sen sluta i 2-3 sek osv..vet inte riktigt om jag tycker det är i takt med övrig motorrytm heller.. Någon här som kanske vad det kan finnas för saker det kan bero på.. känns som verkstäderna oftast viftar bort sånt här som normalt, ifall de inte låter som ett extremt tydligt motor missljud.. tänkte man kunde ha lite mer kött på benen när man ber dem kolla upp vad de kan vara för något.. Bilen går jätte bra i motorn o växellåda i övrigt vad jag kan tycka, dricker knappt någon bensin alls.. kanske bara en skit grej som varken gör de sämre eller påverkar något med motorn, men man vet ju aldrig