Annons

Santa Fe som inte startar!

1
Hej på er!
Har precis köpt en 03as santa fe att ha som jaktbil. Hann ha bilen i 2 dagar så blev det problem. När jag låste upp bilen med nyckeln så började larmet att gå. När jag skulle starta bilen så var den stendöd..alltså helt död. Det klickade inte ens till. Det enda som hände var att fläkten och instumenteringen gick igång. Försökte ge starthjälp men inget hände. Kollade kvaliten på batteriet men det var perfekt. Styrde bilen några meter bakåt för att prova kabla igång från en annan bil. Fick för mig att prova starta och då gick den igång direkt! Dock så lyste motorlampan. Minns inte vilken felkod som kom upp men den visade bl a att det kunde vara vevaxelsensorn som spökade. Har inte haft något problem sedan dess ( en vecka ca) Någon som haft samma strul? Kan det vara startmotorn?
Annons

Re: Santa Fe som inte startar!

2
Att larmet går när jag låser upp med nyckeln är väl normal. Är so på alla mina bilar. Nyckeln i tändningslåset, so slutar det. Men att den inte går igång måste bero på startspärren. Den slår ju till när larmet går, tror jag. Kanske hjälper det om Du använder fjärren. Låser och låser upp igen.

Re: Santa Fe som inte startar!

3
[quote="fredde e"]Att larmet går när jag låser upp med nyckeln är väl normal. Är so på alla mina bilar. Nyckeln i tändningslåset, so slutar det. Men att den inte går igång måste bero på startspärren. Den slår ju till när larmet går, tror jag. Kanske hjälper det om Du använder fjärren. Låser och låser upp igen.[/quo

Hoppas att du har rätt :)