Har en Santa Fe 2,0 crdi från 04 som jag inte får ordning på. Började med att tanken rostat och det byttes till en ny. Den kördes kors å tvärs i stan i ca: 2 timmar efter det och även på motorväg men dog när den lämnade motorvägen. Avläsaren sa bränslepump men både de bakre och högtryckspumpen konstaterades friska. Efter många om och men och olika diagnoser konstaterades att det var bränsefördelaren som var kass. En reservdelsbil inhandlades för inga pengar och den dåliga fördelaren byttes ut. Det resulterade i att bilen blev lättstartad.
Nu till problemet. När bilen står stilla så går det att gasa den till rödmarkering och förbi men när den rullar så dör den vi gaspådrag. Funkar att köra den med lätt högerfot upp till 70-80km/h.
Efter att den dött får man vänta en halv minut och sen hörs bränslepumpen höger bak och den går att starta. Det verkar som om den bryter spänningen som en försiktighetsåtgärd...
Senast så började motorlampan att lysa och felkod 0009 kom upp.
Återgå till "Santa Fe (SM), 2001-2006"
- HyundaiForum.se
- - Information, regler, villkor, integritetspolicy och cookies
- - Allmänt/Forumet
- Allmänna Hyundaifrågor
- - Allmänna frågor om Hyundais modellsortiment
- SUV:ar & dylikt
- - Santa Fe MX5 2024-upp
- - Santa Fe (TM) 2019-2023
- - Santa Fe (DM), 2013-2018
- - Santa Fe (CM), 2007-2012
- - Santa Fe (SM), 2001-2006
- - Tucson (NX4) 2022-upp
- - Tucson (TL), 2016-2021
- - ix35/Tucson (LM), 2010-2015
- - Tucson (JM), 2005-2009
- - KONA
- - Nexo
- - Terracan (HP)
- - Övriga modeller såsom skåpbilar, USA-modeller osv.
- Småbilar, Kombi & dylikt
- - i10
- - i20 & ix20
- - i30
- - i40
- - IONIQ
- - Getz
- - Veloster
- - Övriga modeller såsom Coupé, Sonata, USA-modeller osv.
- - Bayon
- Köp & Sälj
- - Köp- & Säljmarknad
- DiY, Gör-det-själv
- - DiY - Gör-det-själv-handbok!
- Övrigt
- - Register över bilhandlare, verkstäder och butiker
- - Välkomna, nya och gamla medlemmar!
- - Projekt- och bilarkivet
- - Erbjudanden
- - Månadsomröstningar
- - Träffar
- - Övrigt m.m.