Annons

lämna aldrig bilen till dahlbloms bil sista updaten

1
Som det står överst så lämna aldrig in bilen för en plåtskada där.

Vi ska in me santan nu fjärde gången.

Försat gången skulle dom laga p-skadan, fick tillbaka bilen, dörrarna hängde karros plasten stämnde inte dörrarna var inte jämna.
Plus att blev lovad att få bilen efter en vecka, fick bilen på måndag då. veckan efter

Pratade me killarna, o han sa att bilen skulle aldrig ha lämnats ut i det skicket.
Så jag talar om för killen på verktsan o visar på honom skadorna, han säger visst vi fixar det imorrn. Får en Lånebil av dom, en ny hyundai i30.

Nästa dag när jag hämntar bilen fredag, Då hänger inte dörrarna men karros plasten stämmer inte felar på över 3 centimeter på vissa ställen.
Samnt att vi bad som kompensation att dom skulle kolla på absen för detta strul me.
Visst inga problem säger dom o då visade det sig att den hade fått en felkod på. för häftig inbrommsning elelr nåt sånt.
Bilen rullade en mil sen tändes den vad i helvete.

jag talar me killen på verkstan o han säger att ojdå plasten har vi inte sett. öhhh jaha man behvöde långt långt ifrån glasögon för o se det tro mig.
men du får prata me han som håller i plåten han komemr på måndag då han har varit sjuk. Okej åka me en trasig bil över helgen, känndes ju inge bra.

På måndag ringer jag ringer på killen på plåten, han undrar om jag kan komma förbi o visa upp bilen, visst åker in till klockan halv nio.

och han säger ajj då sådär får det absolut inte se ut.
jag frågar honom, när dom sak kunna fixa det får till svar i augusti, :evil: :evil: . Vet i detta läget inte om jag ska skratta eller gråta.

jag tar tiden men ringer till min far o pratar me honom lite, o Där brann det av rejält, lär jag Lova, så killen ringer upp efter frukost o undrar om jag kan komma in me bilen dan efter, så skulle jag få en nyare santa fe disel o köra.
Nice tyckte jag.
Jag nämner nu att dom ska kolla vad som är fel me absen me.
Står där 7 på morron dagen efter detta var tisdag.

Vi byter nycklar. får en hyundai santa fe 06 disel, me automat. Låg en säljes lapp i bilen me.

Sen när jag åker till jobbet, skön bil o köra, när jag ska hem så upptäcker jag att klimatanläggning inte funkar VTF. Den blåser varmluft Suck suck.
Okej får pina mig lite, Sen När jag kom till jobbet dan efter så säger dom på jobbet vet du om att du bara har ett halvljus va säger jag mycket riktigt hade bara det.Då började vi kolla runt på bilen, framdäcken hade verkligen sett sina bättre dagar, ruskigt dåliga fram men bra bak, humm stackars visko diff.

men åkte snålt drog 0,8.

Så nu i tisdags ringer jag till dom o frågar hur dte går, killen säger att jag sak få bilen onsdag för delarna har inte kommit, till absen.
nämner nu att det inte är så skoj o åka en bil utan klimannt anläggning kilen blir lite förvånad o frågar om det blåser varmluft jag säger, det blåser sahara vindar i bilen.

1 timme fter ringer killen o säger att bilen är klar o jag kan hämnta den, då helt huxflux så säger han att när vi pratade så stod killen o lagade den. Öhhh pratar dom inte me varran eller.????????.

Åker ditt o ska hämnta bilen, vad är det första jag ser, bakdörren buktar ut en 5 millimeter dom skyller på att det ska vara så för stenskott, jag säger du kollar andra sidan, då ger sig killen kan du vänta ett tag så fixar vi det på engång, okej säger jag.
Det visar sig här att dom har satt på fel karros plast på bilen, då den dom monterat ditt försat gången var 1-2 centimeter för smal. humm hur blind får man vara.

Går in o tittar lite på bilarna.

Sen kommer han igen, o vi tittar, o jag tar upp att jag vid förrar dörren ser plåtkanten vid plastlisten vid förrar dörren han säger att det går inte o göra nått för det är fyrkantiga hål.till plasten.
jag blir mer o mer irriterad men håller mig lugn.dom säger att vi inte kommer närmare o att jags ak ringa Mrf oså får dom ta upp det men inte till min fördel säger han för han tror inte jag sak vinna.

Jag säger att jag hämntar inte ut bilen om detta int kan fixas, då säger jag att då får dom göra ett rusigt bra pris på abs kransen.
han går in o kollar får den mycket mycket billigare, okej, halv nöjd åker jag därifrån.

Ringer upp till farsan o talar om vad som har hänt, när jags ak handla så känner jag i bakdörren att något är fel, VTF bakdörren sjunker 1 centimeter när man öppnar den. :evil:
Kollar framdörren 1 centimeter där me VT&FFFFFFFFONDINDJNwfdjwecnowwc wekcoå.

Det var dom fina orden.

vi tar konakt me f-bolaget o talar om vad som har hänt, o där blev det liv i luckan.

Kommer o komma mer om detta.

När vi kollade idag på bilen, så har dom tagit o brytit i rut ramen för o få linjerna o stämma känns väldigt väl tyvär.o man ser det me blotta ögat om man vet vart man ska titta.

Jo för santa fe diseln, skulle dom ha 189 trasig klimmat taskiga däck o inge halvljus.

Pma för regnummer.


Lämna aldrig bilen ditt till plåten då får ni hängade dörrar, me mera skit, Fy fan säger vi.
Senast redigerad av svintoleffe den 18 okt 2010, 17:43, redigerad totalt 2 gång.
kör volvo v70 n 2,4t
Annons

2
Nu förstår jag mer än väl varför du är förb--ad! :shock: :finstilt: :evil:
Skall väl inte säga vad man skulle vilja gjort i din sits - men på den "verkstaden" skall de vara tacksamma att vi inte har likadana vapenlagar här som i t ex USA...! :evil: :idea:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Helt mållös :shock:

Å detta av en sk auktoriserad plåtverkstad!

Vi är med dig hela vägen så stå på dig bara! Vet precis hur jobbigt det är att stångas, men ibland bara måste man.

Sådant som detta som sätter andra, seriösa, verkstäder på pottkanten tyvärr.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

5
När både jag o far kollat närmare så ser det ut som gånggärna har fått mycket spö på bilen, plus ¨å verkar jag fått lackskador fram ochså där dom hamrat o bankar på bilen, Suck gien
kör volvo v70 n 2,4t

6
Kanske lätt att säga i efterhand, men fotodokumentation är ju alltid ett plus... :idea:
Än verkar det väl inte försent att lägga ut ett par bilder här på eländet?
Men som Anders säger: Vi är med dig hela vägen så stå på dig bara! :!:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

9
Hoppas dessa duger.

Rutramen som ni ser har dom knäckt på mitten där bågnar den.

O efter lite funderande så kan dom inte justera gång järna heller för då får man en för stor glippa mellan plasterna
kör volvo v70 n 2,4t

12
För mej är det ofattbart att man överhuvudtaget lämnar ut bilen. Eftersom bristerna är så uppenbara. Det finns ju inte någon som inte skulle se felen!
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

13
Det som jag ahr fått till svar är ochså att plasten kan dom inte göra något åt den plåt kanten kommer jämnt o synas.

För dom kan inte justera den för det är fyrkantiga hål på baksidan av listen mot dörren.

Dessa brister är tyvär väldigt stora o inge bra, bakdörren går rejält tungt me när man sak stänga den
kör volvo v70 n 2,4t

14
Men det har väl inte synts förut? Syns det på andra Santor? jag har ju ingen att jämföra med längre :oops:
Dessutom är det ju så vansinnigt stora misspassningar i övrigt så man blir mörkrädd.
Eller ska du kanske skylla på farsgubben som brann av så verkstaden inte fick tid att göra jobbet :roll:
Hur som helst - ärligare att säga "vi klarar inte av det, åk till en annan verkstad"
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

15
Eller ska du kanske skylla på farsgubben som brann av så verkstaden inte fick tid att göra jobbet :roll:





Det som gjorde att fars gubben brann av var för att vi skulle få vänta så länge på bilen för dom hade bara en plåtslagare på verkstan, som kunde ta emot bilen.

Jag sa klart o tyderligt att jag kan att det är ingen brådska me bilen hade ju en host host en lånebil.
Så hade dom haft bilen 1 par dagar till så hade jag inte sagt nått heller bara bil fan ahde varit hel.

Enligt den santan som stod inne på dalbloms så såg man inte springan vid dörren.

Håller helt me dig bättre o säga att dom inte klarar av det, än o göra på detta sätt.
kör volvo v70 n 2,4t