Annons

31
:shock: Har backat i tråden då jag inte var med från början, och har ett par frågor:
Hur mycket blev kvaddat på p-skadan? Vilka skador skulle verkstan åtgärda
från början? (ja, innan det gick åt h-vete).

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart
Annons

32
Båda dörrarna alla plastlister o rikta ut balken lite i b stolpens nedre hörn, mer än så var det inte.

petroff skrev::shock: Har backat i tråden då jag inte var med från början, och har ett par frågor:
Hur mycket blev kvaddat på p-skadan? Vilka skador skulle verkstan åtgärda
från början? (ja, innan det gick åt h-vete).

Petroff :wink:
kör volvo v70 n 2,4t

33
:shock: Nåväl:
Verkstan skall utföra det jobb de åtagit sig.
Men kanske att kostnaden för just denna parkeringsskada börjat svida i skinnet även för ett försäkringsbolag?

/Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

35
Förra veckan, så lämnade vi in bilen ihop om att det skule bli sista gången, o jag fick hämnta ut en bmw som jag skulle få ha istället.
jag tänkte inte så mycket på bilen inte föräns när jag skulle ka två dagar senare o det visade att någon hade rökt i bilen :( Ansträning astma lider man av o haft influensan me så det slog igen i halsen.
Sak sammans suck dahlbloms.

Igår ringde dom o sa att bilen var klar. o folksam hade varit ut o godkännt bilen.(Men stop ett tag nu) vi Skulle ju vara Me då. Hmmmm.
Då har gubben varit ute o sprungigt bakom ryggen på oss i dahlbloms ärende :evil: :evil: Argrhgrhrhgrhrhrghrgrhr.

Jag gå in får nyklarna till bilen går ut o kollar, Hör o häpna vad ser jag när jag drar ut dörren DEN JÄVELN HÄNGER. Vad i helvete är detta.

Så jag går in säger det o killen inne där. o Han säger att det kan inte stämma dom ahr ju godkännt bilen.

Så går vi ut me en kille som har gjort jobbet. O han säger att det är ju en gammal bil o förar dörren kan börjar hänga för att man använder den mest. Då hugger jag tillbaka o frågar hur fan bakdörren kan hänga då me.

Oså frågade jag om dom bytit gångjärna som dörren hängde i. fick till svar Nej, VAD i hel-vete. man hängde väll inte ditt gång ärn som har varit smälld en gång. Jo det gör vi på alal bilar fick jag till svar o jag talade om att jag håller på me bilar osm hobby o ha lagat krockskade bilar me o då byter man för i helvete gångjärn. Men inte dom.
jag höll på o säga tre riktigt väl valda ord åt dom men tog bil jävel o åkte där ifrån.
Jo ps dörren går så jävla tungt så sprintarna kommer säkert o gå av.

Kompensation vad är det. har aldirg hört sånt.

behvöer jag nämna att alla försäkringar är uppsagda hos detta bolag så som hus bilar hund försäkring me mera detta blev dyrt för Folksam.

Vet om att vissa komemr säkert o säga att det är inge fel på dom.
kan nämna att vi har fått tag på en gammal verkmästare där ifrån, o det han sa var långt långt ifrån lovande lär jag nämna tyvär.

Så nu är denna historia över.

har tagit dahlbloms fem månader o försöka laga bilen o dom har ej lyckats. humm klåpare (eller vad säger ni)?

Bilder kommer o komma. imorrn om min hosta har taggat ner, annars blir jag nog ej hemma.
kör volvo v70 n 2,4t

36
:shock: Låter som om bilen skulle blivit ramsned? Hur hårt rammad blev den på parkeringen?

/Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

37
Enligt dom på dahlbloms så ska bilen ej ha blivit ramsne dom ska host host ha kollat dte säger dom.

petroff skrev::shock: Låter som om bilen skulle blivit ramsned? Hur hårt rammad blev den på parkeringen?

/Petroff :wink:
kör volvo v70 n 2,4t

38
ja vad faskien ska man tro om allt nu är tidningarna uppköpta me av bil företagen, Man fick inte sätta ut en tistel i tidningen, han sa att vi gör inte så mot företagen, då kan jag undra hur man kan göra så mot stor o liten samnt Gavlegårdarna humm undrar om det ligger en hund gömnd här ja.


Fy fan för detta alltså.


Vi har även varit o kontakt me ägaren för dahlbloms själv, han sa att han visste om fallet, o se frågade han om farsan var nöjd me bilen, ja sa farsan men vette fan om jag vågar lämna in bilen på detta företag för då pajar väll skiten nej nej sa han.
Då frågade farsan min varför dom ej kunde fixa bilen då var det knäpp tyst.


Nä fy fan för detta alltså. oså ahr om mage o gnälla på att ungdommarna tappar respekten för vuxna, tro fan det efter detta.
kör volvo v70 n 2,4t

39
Nu dennavecka ska vi ta kontakt me- f-bolaget igen, för att bil dörrs fan hänger igen.

Blir så jävla less på detta.

O killen sa att dte inte var fel på gång järna hmmm.

Ska knäppa kort sen så får ni se.
kör volvo v70 n 2,4t

40
Det låter ju inte klokt! Trodde tråden var död och allt var frid och fröjd nu - bortsett en kass verkstad!
Lycka till
@
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

41
vad gäller i sånna här fall?

du kan inte åka till en annan verkstad och få det fixat ordentligt med bra dokumentation typ bilder.

sen skickar dom fakturan till dahlbloms?

för oavsett hur många ggr din bil är inne på dahlbloms tror jag inte dom får rätt på din bil.

dom är okunniga,
man knäcker ju inte rutramen för att få den att passa eller bankar direkt på gångjärnen med lackad yta.

42
precis samma sak tror vi ochså, att dom kommer aldrig lyckas få bilen bra så vi blir nöjd.

Vi ska försöka f en anna firma o göra jobbet, jag sak även åka förbi bilprovningen o låta dom göra en koll me.

Känns nästan som denna bil blev dyrare än o lsaö in hehe.

Jaap känner samma sak jag me, att dom måste ju vaar okunniga, för i min värld finns dte inte att man sätter tillbaka gång järn som har varit me om en sån kraftig smäll.

Fick tillsvar av killen på dahlbloms att dom gör så ofta. lol
Tiffster skrev:vad gäller i sånna här fall?

du kan inte åka till en annan verkstad och få det fixat ordentligt med bra dokumentation typ bilder.

sen skickar dom fakturan till dahlbloms?

för oavsett hur många ggr din bil är inne på dahlbloms tror jag inte dom får rätt på din bil.

dom är okunniga,
man knäcker ju inte rutramen för att få den att passa eller bankar direkt på gångjärnen med lackad yta.
kör volvo v70 n 2,4t

43
Här kommer bilder som ni alla älskar så mycket.

har till och me gått så långt, så dörren nöter på karrosen som ni ser.

Något Allvarligt fel måste dte ju vara när dte blir såhär.

Ska ta o åka till en annan bilhandlare idag så får dom titta på detta me är så jävla less på dtta nu.
Bild
Bild
Bild
Bild
kör volvo v70 n 2,4t

45
På måndags ska jag ringa till sandviken som ska ta sig en titt på bilen :D

Vi fick som vi ville.

Ska försöka få en hyrbil me då jag måste ha det ill jobbet. oså.
Men nu är vi glad ialla fall.
kör volvo v70 n 2,4t