Annons
Annons

108
Jag väcker denna tråd till liv igen. Är det ngn som jobbar aktivt med att lappa Hyundai-SUVar nuförtiden? Är det ngn nytillkommen som fått ett laminatkort på bilen?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

110
ClasseClas skrev:Jag väcker denna tråd till liv igen. Är det ngn som jobbar aktivt med att lappa Hyundai-SUVar nuförtiden? Är det ngn nytillkommen som fått ett laminatkort på bilen?
Det låg ett snyggt laminerat kort i bilen när jag nyligen köpte den. Suveränt! Det kortet hamnade idag på en Tucson av senare modell vid ett snabbt lunchstopp på McDonalds i Växjö :D
Björn - Hyundai Tucson V6 2.7 4WD Aut - 05 Silver

111
Jag skakar runt på den här tråden och kollar om det fortfarande är aktuellt med det laminerade "klubbkortet". Är det något man kan beställa, eller ska man använda det som finns på sidan 1 och göra det själv, eller finns det uppdateringar?

Jag skulle iaf vilja åka runt med en teaser om det här forumet.

Eder HKH
Hyundai Santa Fe Gls 2003. Svart som f-n
Hyundai Matrix 1.8 Gls 2006. Silvergrå typ
VW 1300 -70 cabprojekt. Eh, träfärgad och blå
Mazda 323f V6 -97 banracingprojekt. Svart
Jonsered LR12 -03 Hotrodgräsklippare :-). Röd/svart

112
Jodå, jag har med mig några i bakfickan för jämnan...! :D
Visst "lappar" man än, när tillfälle ges! :wink:
Skulle tro att de allra flesta gör sina egna - iallafall finns de inte att köpa...! 8)
Det är med word-mallen egentligen väldigt enkelt; Skrivare/sax/laminatmaskin/sax igen - så är det klart! :biggrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

113
Sorry, men det var ett tag sedan jag "lappade". Har kanske några plastade o klara i nån byrålåda men är de inte lite out of date? Profileringen -då, var ju på SUV. Nu är FORUMET bredare än så.
Annars har jag bra koll på vars lamineringsmaskinen är.

/Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

114
petroff skrev:Profileringen -då, var ju på SUV. Nu är FORUMET bredare än så.


/Petroff :wink:

Jaaa, är det medvetet eller en spinn-off för man kanske har mer än en Hyundai i familjen?


Finns det någon annan (svensk/nordisk) mötesplats för Hyundaiägare?
(fö föreslår stavningskontrollen i Windows att jag ska skiva "huvudjägare" ist för "Hyundaiägare!)
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

115
anders skrev:
petroff skrev:Profileringen -då, var ju på SUV. Nu är FORUMET bredare än så.


/Petroff :wink:

Jaaa, är det medvetet eller en spinn-off för man kanske har mer än en Hyundai i familjen?


Finns det någon annan (svensk/nordisk) mötesplats för Hyundaiägare?
(fö föreslår stavningskontrollen i Windows att jag ska skiva "huvudjägare" ist för "Hyundaiägare!)
Jo, det är medvetet men fortfarande rätt ostrukturerat. Det kommer mer, tänket finns, men inte riktigt tiden...
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

116
ClasseClas!
Har du din grundhandling i Word kvar? Kan du då inte lägga till ix35 i denna också? Jag har just hittat denna tråden och tror säkert att det är många ix35-ägare som skulle vilja sprida kort de också. Se bara på aktiviteten i den länken!

Som sagt tidigare kunde man kanske slå ett slag för andra modeller - då inte kalla det för SUV - att leta sig till forumet. Börjar ju komma en del om i10, i20 o i30 också!
Kanske göra ett eget kort till andra modeller? Frågorna är ju till viss del annorlunda, men vissa är faktiskt märkesrelaterade. Jag menar inte ett nytt forum för dem, men vi behöver inte kort som blir i A5 format eller inte får ägare till "vanliga" bilar att tycka att det inte berör dem.

Förstår att hela ditt engagemang som moderator tar tid, men släng ut en förfrågan om hjälp, som i denna tråden, på ix35 eller den ang i10, i20 och i30, kanske det händer något!

Eftersom jag aldrig ägt ngn Hyundai (inte nu heller, utan bara väntar) så har jag aldrig fått något kort.
Jag tycker initiativet är helläckert! Speciellt som det nu kommer så många nya modeller och anseendet för bilmärket ökat "lavinartat".

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

117
andteg skrev:ClasseClas!
Har du din grundhandling i Word kvar? Kan du då inte lägga till ix35 i denna också? Jag har just hittat denna tråden och tror säkert att det är många ix35-ägare som skulle vilja sprida kort de också. Se bara på aktiviteten i den länken!

Som sagt tidigare kunde man kanske slå ett slag för andra modeller - då inte kalla det för SUV - att leta sig till forumet. Börjar ju komma en del om i10, i20 o i30 också!
Kanske göra ett eget kort till andra modeller? Frågorna är ju till viss del annorlunda, men vissa är faktiskt märkesrelaterade. Jag menar inte ett nytt forum för dem, men vi behöver inte kort som blir i A5 format eller inte får ägare till "vanliga" bilar att tycka att det inte berör dem.

Förstår att hela ditt engagemang som moderator tar tid, men släng ut en förfrågan om hjälp, som i denna tråden, på ix35 eller den ang i10, i20 och i30, kanske det händer något!

Eftersom jag aldrig ägt ngn Hyundai (inte nu heller, utan bara väntar) så har jag aldrig fått något kort.
Jag tycker initiativet är helläckert! Speciellt som det nu kommer så många nya modeller och anseendet för bilmärket ökat "lavinartat".

@nders
Hej, här finns ett inlägg med pdf:en: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=8432#8432

och här finns ett inlägg med Worddok:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?p=3321#3321
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

119
Tycker det ser mycket bra ut!
Eftersom jag fått (!) en gammal laminator, dock i A5-format, kommer jag snarast att skriva ut ditt förslag (tror inte att någon har något att invända) och handla laminerings-fickor.

Så från nästa vecka (Jobbar i helgen) börjar det spridas kort i Malmö-trakten!
Var så säkra!

:wow:

Har moderatorn någon aning om när man "stuvar om" i forumet, så att det blir lättare att navigera med tanke på alla de modeller av Hyundai som kommer att hanteras nu?

:roll:
@nders :?:
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

120
andteg skrev:snip...

Har moderatorn någon aning om när man "stuvar om" i forumet, så att det blir lättare att navigera med tanke på alla de modeller av Hyundai som kommer att hanteras nu?

:roll:
@nders :?:
Ja, vi ska uppgradera forumprogramvaran inom 1-2 månaders tid och efter det kommer vi att ha en mindre platt struktur som gör att det blir lättare att blicka över och navigera i forumet. Jag är inte benägen att riva i det nu med befintlig release, eftersom det blir fråga om att kompromissa för mycket med onaturliga sammanslagningar etc. Håll ut så blir det bättre sen!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision