Annons

61
Jag brukar rodna till hårfästet minst en gång i timmen när jag upptäcker mina egna tabbar, och det är bara dom som jag upptäcker...




I all marknadsföring hamnar man i situationer man lätt blir gråhårig över -
Varför kommer kunderna nu, och inte för 3 månader sedan när vi annonserade?

Det sitter dyra nissar jorden runt och försöker mäta effekten av all världens samlade marknadsföring - "varför funkar detta nu när en likande kampanj havererade kapitalt för ett halvår sedan?"

Islutändan blir det ändå magkänslan som får avgöra, och jag är alldeles övertygad att visitkortskampanjen är det bästa vi kan kan hålla på med just nu, tillsammans med så mycket blänkare i traditionell media vi kan få.
Möjligen behöver vi öka tempot/engagara fler progandister, men effekten kommer, var så säker: "Ketchupeffekten" är en underbar liknelse som varenda kotte kan relatera till.


En bra idé inför Falköpingsträffen kan vara att de som är igång med utskrifter och laminering tar med sig en rejäl bunte med färdiga kort och delar med sig till de som inte har tillgång till samma hårdvara.



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

62
Jag är egentligen fel person att kommentera om det här är en bra aktivitet eftersom jag kläckte idén med laminatkorten och till råga på allt så har jag designat dem också. :shock:

Jag tror iaf att det är en av bättre aktiviteterna vi kan göra som inte kostar så vansinnigt mkt pengar. Att köpa adresser från BIlregistret och göra specialutskick kostar MULTUM. Hyundai Bilars goda vilja att ibland lägga in en blänkare om klubben i kundtidningen "Aha!" är givetvis en höjdare.

Det gäller att ha tålamod och nöta ordentligt, lappa bilar tills blåsorna spricker under fotsulorna... nästan iaf... Det tar en stund innan folk registrerar sig. Först är det ubåtsfasen som gäller där den tilltänkte medlemmen följer forumet som gäst, sedan registrerar han/hon sig och sen -kanske efter 3 månader- kommer den första posten. Jag generaliserar grovt men jag tror det finns en liten halvsanning i mitt resonemang.

Det ska bli kul att höra vartefter hur laminatattackerna uppfattas för det är först då det är läge att "modifiera budskapet och lägga om marknadsföringsstrategi".

BTW, idag lappade jag min första CM! En styck CRDi mörkgrå (gun metallic). Jag kollade ägarskapet och, just det, kan man tänka sig, bilen ägs av "Hyundai Bilar AB".

Om någon kallar oss för fanatiska klubbnissar så tycker jag att det är bara kul! :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

63
Besökte Rusta vid Barkarby idag, Skärtorsdagen - och någon besökte samtidigt min Santa Fé.
Undrade just hur länge det skulle dröja innan någon kortinnehavare visade intresse för min bil...

Naturligtvis skickar jag kortet vidare så snart jag får tillfälle.

:wink: :roll: :shock:

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

64
BengtB skrev:Besökte Rusta vid Barkarby idag, Skärtorsdagen - och någon besökte samtidigt min Santa Fé.
Undrade just hur länge det skulle dröja innan någon kortinnehavare visade intresse för min bil...

Naturligtvis skickar jag kortet vidare så snart jag får tillfälle.

:wink: :roll: :shock:

/BengtB
Wow, Bengt B!
Någon av oss har lappat någon annan här inne!!!

Hur häftigt som helst - nästan värt en egen tråd, i stil med:

Jag mötte Lappie; min bil har blivit lappad - undrar vem det var som gjorde det...?



Swedefe

Edit: Sagt och gjort - egen tråd här: http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=685


Extra skojigt blir det om man känner till att jag som liten behöll en valp ur vår första Schäferkull
- en tik som inte ville resa på öronen och som fick namnet - Lappie...
:mrgreen:
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

65
Swedefe skrev:
BengtB skrev:Besökte Rusta vid Barkarby idag, Skärtorsdagen - och någon besökte samtidigt min Santa Fé.
Undrade just hur länge det skulle dröja innan någon kortinnehavare visade intresse för min bil...

Naturligtvis skickar jag kortet vidare så snart jag får tillfälle.

:wink: :roll: :shock:

/BengtB
Wow, Bengt B!
Någon av oss har lappat någon annan här inne!!!

Hur häftigt som helst - nästan värt en egen tråd, i stil med:

Jag mötte Lappie; min bil har blivit lappad - undrar vem det var som
gjorde det...?


Ähum,hrmf: Kanske ska byta "nick" till "Svarte Peter"?


Mvh Petroff
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

Familjeäran räddad!

66
Undertecknad har dragit benen efter sig i lapp-attacken - ber om ursäkt för det.

Vi har en lamineringsmaskin här hemma - eller snarare hade; kan kan banne mig inte hitta den, och intensiva rekapituleringar av 2005 ger vid handen att någon av alla dj-a föreningar vi är aktiva i kan ha fått låna den...


Nå, på Falköpingsträffen så fick vi några färdiga kort istuckna i fickan, och gissa vem som delat ut dem?

Just det - hustrun, som faktiskt är den som lägger mest mil på bilen just nu har knäppt iväg ett här och ett där - mest lokalt här i västsverige, men ta mig tusan om hon inte lappade en Terracan uppe i Norge nu i helgen när hon var ute på jobb!!!

Way to go!
Jag är lika stolt över min fru som jag är bekymrad över att behöva göra kansliransakan hos klubbarna i trakten - vårt magra stash av kort börjar ta slut...




Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

har inte tröttnat än....

67
hello allesamman!

va inne på bilgården i dag och tittade i ängelholm och träffar säljaren vi köpte bilen av ... pratade lite o så ... sen visade jag vårt fina kort och han var väldigt intresserad och visste inget om vår sida :)))) frågade om det var ok att lämna en bunte inom kort för deras kunder o han sa JAAAA
så nu ska jag ta ett extra förmiddagspass på jobb så jag kan laminera en bunte och köra o lämna 8) :lol:



ha de gött i det förhoppningsvis fina vädret :P

// c

68
Själv var jag en sväng till Halmstad förra helgen.

Har inte sett att någon "mutat" in Halmstad tidigare, rätta mig om jag har fel.

Ett helt gäng "olappade" Santor fanns det, så det var snabbt gjort att bli av med de ca. 10 kort som normalt sett ligger i fickan. (Skulle naturligtvis varit mer förutseende och stoppat på mig fler kort när jag skulle till olapp(at)land :oops: , men man är ju inte mer än människa).

En enfärgad röd Santa fé GL, (utan den grå nederdelen) fann jag bla. på parkeringen utanför Eurostop. Snyggt och ovanligt. :D

(När jag förhandlade om min första Santa, var det en av grejorna jag hängde upp mig på: På prislistan stod metalliclack under "tillval" och kostade 4,500:-. När jag räknade på en solid svart bil blev jag förvånad när säljaren räknade in metallictillägget, med hänvisning till den grålackade nederdelen. Då jag påtalade att jag inte vlle ha den grå nertill fick jag svaret: -Den finns inte utan den grå nederdelen.
Räkna ut vad jag ansåg om deras "tillval", och hur förbannad säljaren var på mig när jag efter ca, 30 minuters "förklaring" av vad tillval betyder på en prislista, lämnade lokalen, och köpte bilen på annat håll.)
(Det ovan nämnda säljstället finns ej kvar idag)

En Tyskregistrerad Santa åkte med av bara farten, kanske kan hon/han inte läsa så mkt på forumet, men han kan ju göra som jag,,,titta på bilderna. 8)

På måndagen gled jag i sakta mak runt i lokalerna hos en återförsäljare i västra Göteborg, eftersom jag inte har någon personlig relation med säljarna där, deponerades inte några kort på disken men jag "tappade" ett i varje demo och beg santa (+Tucson & Terracan) de hade där.

De första 100 korten är slut, förmodligen har någon eller några bilar blivit lapade mer än en gång, eftersom jag som de flesta andra har mina invanda rörelsemönster, och stannar på ungefär samma ställen, vid ungefär samma tidpunkter.

Det man ställer sig mest frågande inför är det (ovetenskapliga) iakttagandet att:

-Ju fler kort som delats ut, -Desto färre inlägg på forumet.

Eller kanske är det de vanliga våraktiviteterna såsom båtpolering, studentkalas, bröllop och annat som upptar vår lediga tid?

Oförtrutet fortsätter jag dock att kuta runt på allsköns parkeringar, med en nylaminerad hög i fickan.
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

69
Santaclaus skrev: (Det ovan nämnda säljstället finns ej kvar idag)

Redan utan den passusen gick det att pin-pointa Auto-Pest - bilhallen där den blinde en gång ledde den lame...
(Lugnt, Santa-Claus - lilla jag tar eventuella konsekvenser av denna outning!)
Santaclaus skrev: -Ju fler kort som delats ut, -Desto färre inlägg på forumet.
Calma, calma tutti... någonting - det är normalt med lite sommarstiljte, när man som minst anar det!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

70
Har idag 5/6 för första gången överlämnat ett stiligt kort direkt i handen på en blivande santa ägare,,, min nuvarande chef har precis sagt upp sig för att gå vidare till ett annat bolag där han ska bli "country manager", bland förmånerna fanns tjänstebil, hans val : Santa Fe !! Klart killen skulle ha ett kort !! Jag tror att han vart uppriktigt glad !!
"Joppe"

71
:wink:
Stahl[/quote]
Kuvertet är packat o klart men hittade inga frimärken. Postar imorrn! :D[/quote]

Kan du inte göra något kuvert till mig också ?? :( Jag har bombat färdigt med mina kort och skulle vilja ha flera.
Den sista gav jag bort till en förra veckan. Där han tankade bredvid mig. Han tittade på mig och sa: Va, skojar du ? Finns det en klubb ? Ja sa jag, här kan du titta på sidan och se i forum, där du kan läsa allt mellan himmel och jord när det gäller Santa. Goda råd osv. Menar du allvar fick jag som svar !! Han var lite snopen han. Lovade att kolla så snabbt han kom hem.
Kul med sånt.
Darför vill jag ha flera kort om ni har möjlighet till det. Ska skaffa laminat apparat snart, men min skrivare är paj. Och dom kostar ju mera.
Jätte tack Kattis
Trevlig sommar önskar jag er alla.
Vad man behöver för sommar? Inte grill, husvagn eller annat som ni nämnt. Men det viktigaste är ju SOL och VÄRME!!!

72
Har varit lite stilla under semestern i år. mesta tiden har jag andats genom en snorkel, flytandes utanför Varberg (OBS! Ej att förväxla med eventuella mystiska varelser som rapporterats därifrån i dagarna) men en tur hitådit ibland har det allt blivit, bla. Helsingborg/Helsingör under festivaldagarna i somras och några turer till Göteborg.

Alltsom allt har det hittills blivit utdelat kort på:

Santa fé: 150 st, varav 5 av den nya modellen.
Tuscon: 41 st,
Terracan: 3 st,

Fortsätter oförtrutet att lappa! :D

(HSB börjar tro att man kan vinna en ny bil om man lappar tillräckligt många, och barnen skriker så fort de ser en Santa nuförtiden, men det måste väl anses som helt normalt :oops: eller? :wink:
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

73
Santaclaus skrev: Alltsom allt har det hittills blivit utdelat kort på:

Santa fé: 150 st, varav 5 av den nya modellen.
Tuscon: 41 st,
Terracan: 3 st,

Fortsätter oförtrutet att lappa! :D

(HSB börjar tro att man kan vinna en ny bil om man lappar tillräckligt många, och barnen skriker så fort de ser en Santa nuförtiden, men det måste väl anses som helt normalt :oops: eller? :wink:
Helt underbart!! vilken energi!!

Efterlyser ett pris till dig!!!


:wink:
Stahl

75
Här finns en bra pdf att använda:
http://www.hyundai.nu/bilder/ClasseClas/CHSSlaminat.pdf

Tack till Santaclaus som fixade pdf:en.

Jag körde ett race för ngn vecka sedan och laminerade upp en bibba med tungt understöd av mina grabbar. Jag behövde inte ens be dem, utan de radade upp sig flinkt så vi kunde köra en riktig produktionslina. Jag klippte, äldstegrabben monterade och Junior körde laminatmaskinen. :D 8) 8)

Verkstan som blivit av med sina lappar fick sig en bibba senast jag var där. Sedan har jag strölappat lit härådär när andan och möjligheterna har fallit på.

Hur går det för er andra? Några "kap" på senaste tiden eller är lapparna tillfälligt slut? :roll:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision