Annons

Reparationshandbok

1
Hyunday Santa Fe från Haynes Publishing

Haynes reparationsmanual för Hyundai Santa Fe täcker bensinmodellerna 2,4liter 4-cyl. och 2,7liter V6 från 2001 till 2006, boken täcker även en 3,5liters V6 motor som inte är såld i Sverige.

Haynes reparationshandböcker har använts i snart 50 år, både av professionella mekaniker och av hobbymekaniker. Handböckerna är kända över hela världen för sin tydlighet i både text och illustrationer. Du kan spara minst halva kostnaden genom att sköta servicen av din bil själv – varje gång. Det är inte svårare att utföra service och underhåll på nyare bilar än på äldre.


Observera att denna boken är på engelska, men att Ni kostnadsfritt får en svensk/engelsk teknisk ordlista med vid köpet.

INFORMATION OM BOKEN:

Titel: Santa Fe 2001 - 2006
Bok nr: 43050
ISBN / EAN: 9781563927171
Språk: Engelska
Omslag: Soft

För mer information om boken gå in på www.haynes.co.uk och sök på "Santa Fe" eller använd direktlänken nedan
http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... &langId=-1

Boken finns att köpa hos de flesta välsorterade butiker för biltillbehör.
Senast redigerad av Haynes den 13 dec 2010, 15:53, redigerad totalt 2 gång.
Haynes
Annons

2
Toppentips, Haynes! :D :D
Mycket välkommen till Forumet du också! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Välkommen Haynes! :D

När jag ägde en stk Audi 100 -87 så hade jag Haynesmanualen nära nog som huvudkudde... Den var mkt användbar för mig. Det är positivt att det finns en dito till Santa Fe SM också. Jag har nästan läst Santamanualen från pärm till pärm och banne mig om jag inte börjar skruva lite grann igen! Vissa grejor känns helt plötsligt så enkla. :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

5
Hej

På Mekonomen i Sundsvall känner dom inte till detta!!!
så där blir det ingen rabatt på verkstadshandboken :(

Vem kan Mekonomen vända sig till för att få reda på att det skall vara rabatt till medlemmar?

10
Martin.n skrev:ingen rephandbok till (CM) santan än?
Det vore väl synd om det redan skulle behövas. :wink: :wink:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

11
Ingen till Tucson heller? Jag är inbiten gör-det-självare så jag ser verkligen fram emot en ordentlig beskrivning av var allt sitter...
Hyundai Tucson CRDi -06

Rabatt?

13
Följer man tråden så har det diskuterats rabatt hos Mekonomen, men jag hittar ingen info om det. Dock så har det ursprungliga inlägget redigerats - kan erbjudandet ha utgått?
Santa Fe (CM) -07 2,2 CRDi A5 Comfort-7
Platinum Silver med en Cabby 800 F3F -10 bakom

14
Haynes böcker är suveräna.
Jag renoverade en 3-rums (delarna fanns alltså utspridd i en källaren när den inhandlades) Porsche 911S/2.7 med hjälp av denna bok och reservdelskatalogen på fiche. Bilen går fortfarande som en klocka och körs några hundra mil per år. Det var faktiskt verkstadschefen på Porsche i Stockholm som rådde mig att använda Haynes i.st.f. deras egen verkstadshandbok.

/e
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive, Cassa White
Peugeot 107
Hobby 605 AK