Annons
Annons

3
Helt rätt, Anders! :D :D Fina bilder!
Den där kromsargen runt bakre dimljust gör sig riktigt fint på en mörk bil! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

10
Den var välpolerad du! Använder ni den inte?


Nej, det blidde inget rör, det var för svårt att få det snyggt under mattan. Men den har riktigt tjock isolering så det bör inte vara någon fara och så avsäkrad vid batteriet (så klart).

Nu går den från förarfotstödet, under mattan mot kardantunneln och sen vidare mitt i bilen o upp ur lådan bak.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

11
Åhå! Nu vart det krom på pjäsen! :dregla:

En annan sak; har du bytt ut fler lampor till LED utöver P-ljusen och isf vilka?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: anders hörna

12
anders skrev:Känns som jag kommer att vara här på forumet ett tag framöver, så jag fyller på en bildtråd jag med.
Bild
Riktigt snyggt! 8)
Är det LED "lampor"? vad är beteckningen på dessa och vart kan man beställa dom och är det så att man klarar av att byta dom själv eller behöver man lämna in på mindre service för att byta som man läst på en del andra trådar här på forumet.

Tacksam för svar :roll:
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

Re: anders hörna

13
S4nta skrev: Riktigt snyggt! 8)
Är det LED "lampor"? vad är beteckningen på dessa och vart kan man beställa dom och är det så att man klarar av att byta dom själv eller behöver man lämna in på mindre service för att byta som man läst på en del andra trådar här på forumet.

Tacksam för svar :roll:
Tackar! Tyvärr lyckas jag inte hitta igen dem hos Xenonkungen (där jag köpte dem).
De såg ut som dessa, fast med annan sockel.
Bild
By Diodhuset

Diodlampor finns det gott om, men det verkar svårt att hitta dessa som sprider ljuset åt alla håll.
Inga större bekymmer att byta dem om man inte står ute i -15 grader...
Diodlampor måste ha strömmen från rätt håll också, naturligtvis var dessa polvända så jag lödde om dem. Inte så avancerat det heller om man kan hålla en lödkolv.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

14
Tack för svaret Anders :D

För en annan med "tummen mitt i" vore det fint med ett artikelnummer :oops: så man kan beställa utan lödtång :roll:
Happy Campers - www.happycampers.se - följ våra äventyr på bloggen samt på Facebook

Kör en Santa Fe 2.2 CRDi A5 Euro2008 Black Pearl och bakpå hänger ibland en Cabby 620+ F3 Black Line 2010.

15
S4nta skrev:Tack för svaret Anders :D

För en annan med "tummen mitt i" vore det fint med ett artikelnummer :oops: så man kan beställa utan lödtång :roll:
Det är ju absolut det smidigaste.
"T4W-BA9S 5xSMD LED 12V" hette de då jag beställde. Men de fick jag polvända. ClasseClas hade en teori om att byta plats på kablarna i kontakten istället. Kanske är ett alternativ om man inte hittar rätt sort.
ClasseClas skrev:En annan sak; har du bytt ut fler lampor till LED utöver P-ljusen och isf vilka?
Inte än, eller ja, positionsljusen i extraljusen är LED också...Men inte annars...

Edit: Fick svar från xenonkungen att det såldes för få av den typen och därför inte finns kvar i sortimentet :cry: de var ju så bra med den spridningen...
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)