Annons
Annons

5
Ja klädseln är bara en överdragsklädsel fr. Biltema. Har ju mörkgrått skinn i original och det kändes alldeles för mörkt och murrigt ihop med svart lack. Så det blev rött och för att matcha det så målade jag bromsoken röda och köpte röda ventilhattar.

Sidoblinkerserna ska bytas mot svarta. (Vill ha bilen så stilren som möjligt.) Letar starka(re) dioder till reg.skylten. De jag hittade var för svaga. Så de gamla "gulaktiga" glödlamportna åkte på igen. :(

Så det blir/är lite "styling (very) light" av bilen som ska göras pga för tunn plånbok och begränsade tekniska kunskaper :P
Santa Fe 2,4 GLS EX -03

6
Jäsingens grann bil - gör sig perfekt med de röda detaljerna! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

7
Mycket fina bilder.. :)

snygg rattmuff... gissar att ratten är lite sliten under den :?

Verkar som det är vanligt på sm santorna.
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

8
Santa Sue skrev:Ja klädseln är bara en överdragsklädsel fr. Biltema. Har ju mörkgrått skinn i original och det kändes alldeles för mörkt och murrigt ihop med svart lack. Så det blev rött och för att matcha det så målade jag bromsoken röda och köpte röda ventilhattar.

Sidoblinkerserna ska bytas mot svarta. (Vill ha bilen så stilren som möjligt.) Letar starka(re) dioder till reg.skylten. De jag hittade var för svaga. Så de gamla "gulaktiga" glödlamportna åkte på igen. :(

Så det blir/är lite "styling (very) light" av bilen som ska göras pga för tunn plånbok och begränsade tekniska kunskaper :P
Tycker du förvaltat ditt pund väl. Att lacka oken var väl investerade pengar.
Snyggt eller inte: Minskar risken för sönderrostade bromsdetaljer avsevärt.
ClasseClas har skrivit en jättebra manual om hur man enkelt underhåller bromsarna.(finns att läsa här på Forumet) Hett tips!

Snyggt jobbat santa Sue!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

9
Santa Sue skrev: Letar starka(re) dioder till reg.skylten. De jag hittade var för svaga. Så de gamla "gulaktiga" glödlamportna åkte på igen. :(
:P
Nice bil!
Inhandlade diodlampor till skyltbelysningen på sommarbilen från Diodhuset.
Det blev deras CAN-bus variant då bilen kräver det, men jäklarns vilket ljus det är dem. Lyser upp marken/golvet också...

LÄNK
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

11
Tack killar för alla snälla kommentarer och tips :D
Nej Martin.n ratten är inte sliten. Men hela interiören är så mörkt grå så jag ville få lite mer färg. Så då fick det bli en ny rattmuff också. Så nu syns bilen så bra när jag parkerar någonstans. Inte bara svart och grå längre. Den sticker ut lite grann.
Tack opticrob för tipset om Xenonkungen. Har beställt nya led, 6000K, så nu borde det väl bli lite stuns på skyltbelysningen. Har också gjort en vända in på SC Stylings hemsida och köpt mina svarta sidoblinkers jag suktat efter och även kromlampor till blinkersen där fram. Så nu slipper jag snart lite oranga (fula) saker.
Petroff tack för tipset om ClasseClas manual om underhåll av bromsarna. Ska leta reda på den. Bromsoken fick sig en duvning innan färgen åkte på (behövdes) och naven på bromsskivorna (?) (ja ni förstår nog vad jag menar även om jag inte använder rätt ord :wink: ) börjar det bli lite ytrost på, så de ska också fixas.
Fortsättning följer...
Santa Fe 2,4 GLS EX -03

12
[quote="Santa Sue"]Tack killar för alla snälla kommentarer och tips :D
Nej Martin.n ratten är inte sliten. [/quote

Sorry!!
Jag kanske har fått det hela om bakfoten, att matrealet vittrar rönder på SM santornas ratt...
Men snyggt blev det ialla fall... ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

13
Martin.n skrev: Jag kanske har fått det hela om bakfoten, att matrealet vittrar rönder på SM santornas ratt...
Men snyggt blev det ialla fall... ;)
Jag har en Santa från 2004 men det är absolut inget fel på rattmaterialet, det är läder tror jag, eller något liknande...
Däremot ser jag att handtaget på förarsidan har slitits något, och även handtaget på handskfacket...
:):):)

Sonata '97
Santa Fe CRDi '04

14
:D Tjena Herz.
Du har väl en GLS? och kanske V6:a? Då är ratten läderklädd.
Men handtaget till handskfacket?

/"Petroff" :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart