Annons

Budgetstyling SM 03

1
Tröttnade lite på looken på min SM (i grunden en Navstar /exclusive) efter 3 år , så i våras blev det följande fixat:

* Nya (beg) Ace fälgar med 265/60/17 däck
* Beg Sidesteps från skroten
* Nya bakljus LEXUS style på REA
* Nya vita sidoblinkers

Allt till en kostnad under 8.000.....

Belysningen framåt är väl kanske på tur, men har nöjt mig hittills med högeffektiva Halogener (Nightbreaker) vilket gjorde halvhjuset bättre
Bild
Annons

2
:wow: :wow: :wow:
Kanonsnyggt blev det! :biggrin:
Fräcka fälgar och inte minst mycket snyggt med sidesteppisarna... - från skroten!? :shock: :shock: :roll: :mrgreen:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
Ja det låg ju nära till :D :D
Det var där jag körde IX35:an
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

8
NoC skrev:fin fina fälgar
finns ingen före bild?
bra jobbat och stil rent stylat
Ja visst är dom fina .... :D

Före såg den ut som alla andra silvergrå 03/04 or...
Bild
Detta var eg ingen medveten styling...

Började med att jag behövde sommarhjul och kollade här + på Blocket...
sen hade min 5-årige som svårt att klättra in och ut i bilen , så jag jagade fatt på stegen.. sen fick jag en spricka i ena baklyktan. Letade upp Lexus ljus och hittade dom billigt på nätet Och då var man ju TVUNGEN att även byta sidoblinkersen....

Får se vad som händer framöver!

9
Riktigt snyggt och stilrent stylat. Vilka Lexuslyktor är det som passar på Santan? Blev ju sugen själv nu :-)
Har också letat efter sidesteps, men det verkar vara lite svårt att få tag på om man inte köper nya för x antal tusen.
Hyundai Santa Fe Gls 2003. Svart som f-n
Hyundai Matrix 1.8 Gls 2006. Silvergrå typ
VW 1300 -70 cabprojekt. Eh, träfärgad och blå
Mazda 323f V6 -97 banracingprojekt. Svart
Jonsered LR12 -03 Hotrodgräsklippare :-). Röd/svart

10
HKH skrev:Riktigt snyggt och stilrent stylat. Vilka Lexuslyktor är det som passar på Santan? Blev ju sugen själv nu :-)
Har också letat efter sidesteps, men det verkar vara lite svårt att få tag på om man inte köper nya för x antal tusen.
Köpte lysena på Collex styling i Sverihe, men han har slut nu. Dom finns på Ebay för c:a 160$ + frakt och tull/moms. Står om dom passar till 2001-2006 modellen och du ser på formen också.

Sidesteps finns ju också i ett antal varianter på Ebay från typ 200 $ i plast alu kombinerat mm , de jag köpte går nog inte att få tag på nya längre det är tyska Cobra som satt som orginaltillbehör, men det börjar ju skrotas fler och fler santor så en koll på bildelsbasen då och då så dyker dom upp