Annons

Vår og fint vær

1
Nå er det vår, og jeg har tatt ut Kadetten. Var ute på Opel og fikk ny olje på automatkassa, da den kansje er like gammel som bilen.

Denne har rulla 4900 mil, og her helt orginal. Ikke oppusset eller lakkert. Ingen rust heller..
Bild
Annons

4
Hei

Det er en 78 modell 1,2S Automatic, og den er helt orginal, også lakk. Det var ei gammel dame som kjøpte denne ny da hun ble enke i 78. Det er ført bok på alle utgifter og alt som er gjort på bilen fra den var ny. Også bensinfyllinger er loggført.

Det fremgår av loggen at bilen kun er brukt mellom 1 mai, og 15 september, hvor den så er blitt satt inn i det som var hennes mann sitt tidligere snekkerverksted. Jeg har et bilde av den, hvor man ser den står lagret, og på veggen bak den, er det ei varmepumpe...

Jeg kom over bilen helt tilfeldig på en dødbo-auksjon vi tilfeldig stoppet ved for noen år siden. Vi var på ferie, og det var et stykke nord for Arvika, så bilen er derfor egentlig svensk.
Dette kan man se ved at det er viskere på lyktene forran, det var det ikke på den norske i 78 og 79, som er årene de så slik ut, med blinklyset forran på hjørnet

Jeg hadde en slik som min første bil, arvet etter min farfar, den bilen har jeg mye minner fra, og kjørte den til den hadde gått 36500 mil, og den ble stjålet.

Denne på bildet, bruker jeg kun i finvær, og på utstillinger.