Annons

El rattlås

1
Hej är det någon som fått byta själva rattlåset det elektriska heter 81900- 2J700 eller 710. jag kom ut på fredagsmorgonen och skulle starta santan men den ville inte öppna upp sig hämtade nästa fjärrnyckel och efter några tryck öppnade låset, men se det gick inte att starta, i displayen står det kolla rattlås. provade båda fjärrnycklarna dörrar öppnas och stängs med dom, tänker dåligt med kräm i batteriet så på med laddare samma resultat. Bärgare till hyundai verkstad och dom har undersökt samt haft överläggningar med supporten men inte lyckats. så nu hämta hem bilen, beställt rattlås och prova om det hjälper, om inte, nästa steg byta nyckeltranspondern och hoppas att slippa coda om fjärrnycklarna. Kom med ideer/förslag eller om ni har haft samma problem, Santa fe 10 diesel nyckellös
Annons

Re: El rattlås

4
Ok,
på bilar som fortfarande har nyckel för att starta, kan det hjälpa att vrida på tändningen i 30 sekunder om transpondern/larmet bråkar, men på keyless start vete 17 var mottagaren sitter.

Jag hörde om någon som hade bekymmer med just rattlåset och då hade det kommit in fukt i en skarvkontakt till enheten, pinnarna inuti kontakten hade korroderat.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

Re: El rattlås

5
För info har bytt hela rattaxelagregatet allt fungerar tills man trycker på startknappen, nästa steg är en ny box som ska codas om samt en ny startknapp så får vi hoppas på god lycka och funkar det ska jag köpa en triss

Re: El rattlås

7
Det blev ingen triss, nu har jag rattlåslös bil i stället en box som lurar systemet att det finns rattlås och det låter som vanligt när man stänger av. men nytt bekymmer värmefläkt gick sa 1 minut sedan luktar det bränd skunk, är det pyssligt att byta, någon som vet??