Annons

Bilen dör efter ca 1.5 timmes körning

1
Hyundai santa fe 2.2 -08 aut Diesel, som dör efter ca 1.5 timmes körning(bilen går som den ska när den går) sedan startar den igen efter 5-10 minuter. Felkoden är P0335 som är Vevaxelgivaren, denna byttes men samma fel kvarstår. Bytte då även Kamaxelgivaren men felet kvarstår. någon som har haft detta fel och kan tala om för mig vad jag ska göra nu eller någon som har en ide om vad det är som är fel.Är tacksam för ideer för mina är slut :oops:
Annons

Re: Bilen dör efter ca 1.5 timmes körning

2
Skiöld skrev:Hyundai santa fe 2.2 -08 aut Diesel, som dör efter ca 1.5 timmes körning(bilen går som den ska när den går) sedan startar den igen efter 5-10 minuter. Felkoden är P0335 som är Vevaxelgivaren, denna byttes men samma fel kvarstår. Bytte då även Kamaxelgivaren men felet kvarstår. någon som har haft detta fel och kan tala om för mig vad jag ska göra nu eller någon som har en ide om vad det är som är fel.Är tacksam för ideer för mina är slut :oops:
Kolla tändspole om det kommer gnista efter när den dör! Samt felkoder, om felkoder prova att släcka den/dom.
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)

Re: Bilen dör efter ca 1.5 timmes körning

6
De gånger jag haft bekymmer med vevaxelgivaren så har bilarna inte startat alls, alternativt startat och gått på tomgång men så fort man gasar på så har de lagt av.

1.5h låter i mina öron lång tid för ett sånt fel...

Hur mår batteri och generator?
Bränsletillförseln?

///Anders
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

Re: Bilen dör efter ca 1.5 timmes körning

8
Jo, håller med. Låg spänning kan dock skicka iväg alla möjliga felkoder, speciellt i ögonblicket när den lägger av. Tänker mig att det blir en följdreaktion...

När den byttes, kom gamla o-ringen med ut och den nya sitter helt sin den ska? Bottnat helt i hålet och så.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)