Annons

Kondensor

1
På min Santa Fe Diesel-08 automat måste jag byta kondensor. Det finns så många modeller och mått på nätet och det är svårt att mäta den på plats. Är det någon som har har bytt på liknade bil som vet vilken modell som passar?
Annons

Re: Kondensor

2
Brisen skrev:På min Santa Fe Diesel-08 automat måste jag byta kondensor. Det finns så många modeller och mått på nätet och det är svårt att mäta den på plats. Är det någon som har har bytt på liknade bil som vet vilken modell som passar?
Hej
Höll på med samma sak förra sommaren på en Getz
Jag spårade rätt kondensor via bl.a. denna sida
http://hyundai.epc-data.com/santa_fe/

Det sitter också ett part nr på kondensorn men i mitt fall var det inte längre synligt.
Vill minnas att även när man hittat ”rätt” fick man se upp med om de var för olika klimatzoner (de är olika tjocka)
Mät bef

Billigaste när jag beställde var från Autodoc.de.





Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Kondensor

3
Hej! Jag har beställt en (Kondensor, klimatanläggning NISSENS 940278) från Mister-Auto det är samma typ som Mekonomen rekommenderade fast till halva priset så jag hoppas den passar. Jag undrar om det följer med några tätningar till den.

Re: Kondensor

4
Brisen skrev:Hej! Jag har beställt en (Kondensor, klimatanläggning NISSENS 940278) från Mister-Auto det är samma typ som Mekonomen rekommenderade fast till halva priset så jag hoppas den passar. Jag undrar om det följer med några tätningar till den.
Lysande då löste det sig!
Var inte med några till den jag köpte(Dasis)
Återanvände de gamla (mot egentligen bättre vetande) men det funkade, den kyler även denna sommar
Jag fyllde själv med DuraCool sen



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Kondensor

5
skägge skrev:
Brisen skrev:Hej! Jag har beställt en (Kondensor, klimatanläggning NISSENS 940278) från Mister-Auto det är samma typ som Mekonomen rekommenderade fast till halva priset så jag hoppas den passar. Jag undrar om det följer med några tätningar till den.
Lysande då löste det sig!
Var inte med några till den jag köpte(Dasis)
Återanvände de gamla (mot egentligen bättre vetande) men det funkade, den kyler även denna sommar
Jag fyllde själv med DuraCool sen



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Värt att tänka på är att om du har systemet öppet för länge kan torkfiltret dra åt sig fukt och sätta igen så det oxå måste bytas
Så gör bytet samma kväll du tar bort den gamla
Men det hade du kanske koll på


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Kondensor

7
Brisen skrev:Tack för tipset och jag har en kille som ska hjälpa mig att byta det för hela fronten måste lossas för att komma åt kondensorn.
O fan sitter den så illa till
På Getzen räckte de att lossa på kylaren och vinkla fram den
Då har ni o göra :)
Lycka till!


Skickat från min iPhone med Tapatalk