Jag startar en ny tråd som handlar om arbetet med att byta koppling och ev dubbelmassesvänghjul på en 2010 CRDi-R.
I slutändan tänkte jag göra en beskrivning på hela arbetet med bilder på hur jag gjorde och lägga upp här i forumet om det är ok?
Har pallat upp bilen och demonterat hela hjulupphängningen samt drivaxel på förstasidan.
Några frågor har dykt upp.
1. Fördelningslådans bultar lossade från växellådan och lite delad på. Kan den vara kvar där med drivaxel och mellanaxel i under resten av arbetet?
2. Behöver något med avgassystem eller kylslangar eller liknande lossas?
3. Tippar man ner subframen först och sedan delar på motor/låda eller delar man först och tar ner ramen sedan?
Återgå till "Santa Fe (CM), 2007-2012"
- HyundaiForum.se
- - Information, regler, villkor, integritetspolicy och cookies
- - Allmänt/Forumet
- Allmänna Hyundaifrågor
- - Allmänna frågor om Hyundais modellsortiment
- SUV:ar & dylikt
- - Santa Fe MX5 2024-upp
- - Santa Fe (TM) 2019-2023
- - Santa Fe (DM), 2013-2018
- - Santa Fe (CM), 2007-2012
- - Santa Fe (SM), 2001-2006
- - Tucson (NX4) 2022-upp
- - Tucson (TL), 2016-2021
- - ix35/Tucson (LM), 2010-2015
- - Tucson (JM), 2005-2009
- - KONA
- - Nexo
- - Terracan (HP)
- - Övriga modeller såsom skåpbilar, USA-modeller osv.
- Småbilar, Kombi & dylikt
- - i10
- - i20 & ix20
- - i30
- - i40
- - IONIQ
- - Getz
- - Veloster
- - Övriga modeller såsom Coupé, Sonata, USA-modeller osv.
- - Bayon
- Köp & Sälj
- - Köp- & Säljmarknad
- DiY, Gör-det-själv
- - DiY - Gör-det-själv-handbok!
- Övrigt
- - Register över bilhandlare, verkstäder och butiker
- - Välkomna, nya och gamla medlemmar!
- - Projekt- och bilarkivet
- - Erbjudanden
- - Månadsomröstningar
- - Träffar
- - Övrigt m.m.