Annons

Hyundai coupe

1
Hejsan. Jag har en Coupe - 00 som har ett lite mysko fel. När jag gasar iväg med den och vid ca 80-90km i timmen på typ fyran så börjar hellt plötsligt bilen att rycka och hastighetsmätaren att hoppa runt som en besatt, den hoppar typ Ella 60- 120.. Vad kan det bero på, någon som kan ha en bra idé på vad felet kan vara?
Mvh Daniel
Annons

Re: Hyundai coupe

2
ddaniel2 skrev:Hejsan. Jag har en Coupe - 00 som har ett lite mysko fel. När jag gasar iväg med den och vid ca 80-90km i timmen på typ fyran så börjar hellt plötsligt bilen att rycka och hastighetsmätaren att hoppa runt som en besatt, den hoppar typ Ella 60- 120.. Vad kan det bero på, någon som kan ha en bra idé på vad felet kan vara?
Mvh Daniel
Kolla trycket på bensin regulatorn, 3.5bar även koll av bensinpump, byta bensinfilter. :mrgreen:
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)

Re: Hyundai coupe

3
En felkodsavläsning är nog nästan nödvändig för att få lite mer kött på benen i felsökningen.

Kan vara kam- eller vavaxelgivare t ex. som ger sådana symptom rent generellt.

Hur ser stiften ut?
Är de fräscha och av rätt typ?


Mvh
Johan B

Re: Hyundai coupe

4
Stiften ser bra och det är rätt stift som sitter i. Den har även tvärdött när flickvännen har kört den och nån gång för mej med men då har det bara varit å starta den direkt så har den gått igång utan problem. Jag har dock inte kollat bränsle trycket, än..