Annons

El fel Atos prime

1
Hej allihop! Har precis köpt än 04:à Atos prime och har ett konstigt elfel ibland men oftast. När klockan i displayen lyser så fungerar inga lampor på utsidan förutom halv/helljus. Display lampor fungerar när jag vrider på strömställaren på blinkers spaken samt hel/halvljus. Helt plötsligt kan klockan slockna helt uran förvarning och då fungerar alla lampor som dom ska!
Värt att nämna är att broms ljuset fungerar hela tiden! Säkringar kontrollerade samt när jag vrider på strömställaren på blinkers spaken så knäpper det i 2 blåa relän vid batteriet.... någon som har en idé om hur man kan fixa detta problemet?

Mvh Thomas
Annons

Re: El fel Atos prime

2
Hej.
Jag har haft liknande fel.
Jag flyttade runt reläerna i boxen, sen funkade det.
Ett annat fel som inte är ovanligt är att det sitter en liten elbox på höger innerskärm.
Det är ofta fukt i kopplningen där och kan orsaka märkliga fel.
Har själv fått byta den, jäkla pilligt.

MVH Stefan.

Re: El fel Atos prime

3
Tk-78 skrev:Hej allihop! Har precis köpt än 04:à Atos prime och har ett konstigt elfel ibland men oftast. När klockan i displayen lyser så fungerar inga lampor på utsidan förutom halv/helljus. Display lampor fungerar när jag vrider på strömställaren på blinkers spaken samt hel/halvljus. Helt plötsligt kan klockan slockna helt uran förvarning och då fungerar alla lampor som dom ska!
Värt att nämna är att broms ljuset fungerar hela tiden! Säkringar kontrollerade samt när jag vrider på strömställaren på blinkers spaken så knäpper det i 2 blåa relän vid batteriet.... någon som har en idé om hur man kan fixa detta problemet?

Mvh Thomas
Fel på CEM-Boxen, bytas
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)