Annons

Länkarm fram

1
Hej, har köpt en begagnad i30 hatchback 2010 som knirrar och knarrar när man svänger. lämnade in på felsökning och verkstan säger att både höger och vänster länkarm fram är slut och behöver bytas. det blir kostsamt.

har hört att man kan byta bara bussningarna på dessa, men vem gör sånt? verkstan säger att man inte längre gör sånt pga kostsamt och enklare att byta hela länkarmen.

Tack för gensvar.
Daniel
Annons

Re: Länkarm fram

2
Definera "kostsamt"?

Kan bara hålla med om att det är bättre och billigare att byta hela länkarmen. En ny ligger på ca 900-1000:- och att ha verkstan lägga tid på att få ur de gamla bussningarna samt pressa i nya kommer troligen bli dyrare i tid än att köpa den hela komplett.

Är detta på en märkesverkstad? Jag ber alltid verkstan att ge pris på jobbet och delarna separat - om jag tycker delarna är oskäligt dyra kollar jag om det är OK att jag köper delarna och lämnar med.

Re: Länkarm fram

3
Tack för ditt svar Laban, jag tänkte när jag skrev det att "kostsamt" skulle falla fel ut. nåväl, vi kan säga prisvärt då.
jag har också noterat att det finns priser som börjar på runt 500kr på olika bildelssidor. verkstan ville ha 2200kr/st för länkarmen. behöver hitta någon som vill införskaffa de billigare delarna helt enkelt men känner inte till några bra versktäder.

Daniel