Annons

Re: Vanliga fel på i40

31
Thomasj skrev:Enligt uppgift, och jag hoppas att det är rätt, skall det vara första bokstaven i chassinumret och mitt börjar med ett K......
Det är korrekt. Då undrar man av ordning om de insett att de förlorat på att bygga våra vrak i Europa och återgått
till att bygga de på ett riktigt sätt i Korea.

Att fråga Hyundai support i Sverige är ingen idé, de svarar sällan. Är det samma minimala och dåliga reflektor för helljuset på din?
Annons

Re: Vanliga fel på i40

32
Vet inte om det är andra reflektorer, skall försöka kolla upp det. Kan iallafall säga att ljuset som inte är xenon är helt ok. Halvljuset är faktiskt riktigt bra! Helljuset är också ok, lite smal ljusbild men styrkan och längden är helt godkänd. Ägde tidigare en Prius med ett helljus som var grymt, halvljuset som i40:n. Ljuset är inget problem på den här bilen.
Nu kör jag på så får vi se hur länge allt håller.....

Re: Vanliga fel på i40

33
tjosan skrev:
Tottenham skrev:Sensorerna bak la av så dom är nu bytta.
För nån vecka sedan la även backkameran av helt så nu väntar jag på att få den bytt också.
Tydligen lång leveranstid på dessa då detta är ett vanligt fel.
Använder man Mickey Mousekvalité blir det så här. Min backkamera fungerade i tre månader. Dessutom som jag skrivit tidigare
så är den värdelös efter en körning i smuts. Bör ha varit utrustad med en "shutter" som öppnat vid användning.

Har leta på nätet men inget hittat.
Låter som samma problem som andra märken har. En shutter hade definitivt inte fungerat, backkameran sitter på den mest utsatta positionen på bilen, det är ofta ganska dimmigt på linsen vilket tyder på att det ligger fukt/salt/grus där. En shutter hade slutat att fungera snabbt eller repat linsen ordentligt.

Re: Vanliga fel på i40

34
johan40 skrev:
tjosan skrev:
Använder man Mickey Mousekvalité blir det så här. Min backkamera fungerade i tre månader. Dessutom som jag skrivit tidigare
så är den värdelös efter en körning i smuts. Bör ha varit utrustad med en "shutter" som öppnat vid användning.

Har leta på nätet men inget hittat.
Låter som samma problem som andra märken har. En shutter hade definitivt inte fungerat, backkameran sitter på den mest utsatta positionen på bilen, det är ofta ganska dimmigt på linsen vilket tyder på att det ligger fukt/salt/grus där. En shutter hade slutat att fungera snabbt eller repat linsen ordentligt.
Det bygger du på vilken undersökning? Tvärtom den jag har bytt till fungerar verkligen bra. Dessutom med fyra lysdioder som gör att det också syns i mörkret.

Re: Vanliga fel på i40

36
Hej ! Förra veckan var min I40 på verkstaden för att rätta till knarret i instrumentbrädan, De hittade orsaken som visade sig vara ett mycket enkelt fel att fixa, Det var nämligen att justera in instrumentbrädan rätt och vipps så var knarret borta, Så djäkla gött :)

Re: Sv: Vanliga fel på i40

37
tjosan skrev:
johan40 skrev:
tjosan skrev:
Använder man Mickey Mousekvalité blir det så här. Min backkamera fungerade i tre månader. Dessutom som jag skrivit tidigare
så är den värdelös efter en körning i smuts. Bör ha varit utrustad med en "shutter" som öppnat vid användning.

Har leta på nätet men inget hittat.
Låter som samma problem som andra märken har. En shutter hade definitivt inte fungerat, backkameran sitter på den mest utsatta positionen på bilen, det är ofta ganska dimmigt på linsen vilket tyder på att det ligger fukt/salt/grus där. En shutter hade slutat att fungera snabbt eller repat linsen ordentligt.
Det bygger du på vilken undersökning? Tvärtom den jag har bytt till fungerar verkligen bra. Dessutom med fyra lysdioder som gör att det också syns i mörkret.
Faktiskt, så är det en uppfattning jag fått från att prata med andra backkameraägare. När du skriver shutter så tänker jag på min gamla kompaktkamera, den linsen hade jag inte velat vara[emoji1]. Volkswagen har ju en trevlig lösning får jag erkänna http://youtu.be/rR5qTuYNpuo

Re: Sv: Vanliga fel på i40

38
tjosan skrev:
johan40 skrev:
tjosan skrev:
Använder man Mickey Mousekvalité blir det så här. Min backkamera fungerade i tre månader. Dessutom som jag skrivit tidigare
så är den värdelös efter en körning i smuts. Bör ha varit utrustad med en "shutter" som öppnat vid användning.

Har leta på nätet men inget hittat.
Låter som samma problem som andra märken har. En shutter hade definitivt inte fungerat, backkameran sitter på den mest utsatta positionen på bilen, det är ofta ganska dimmigt på linsen vilket tyder på att det ligger fukt/salt/grus där. En shutter hade slutat att fungera snabbt eller repat linsen ordentligt.
Det bygger du på vilken undersökning? Tvärtom den jag har bytt till fungerar verkligen bra. Dessutom med fyra lysdioder som gör att det också syns i mörkret.
Faktiskt, så är det en uppfattning jag fått från att prata med andra backkameraägare. När du skriver shutter så tänker jag på min gamla kompaktkamera, den linsen hade jag inte velat vara[emoji1]. Volkswagen har ju en trevlig lösning får jag erkänna http://youtu.be/rR5qTuYNpuo

Re: Vanliga fel på i40

40
Umehyundai skrev:Jag har också fått problem med backkameran. Den bara dog. Tydligen fukt som kommer in.
Vart nå bättre för er som byt?
Någon som fått åka in flera gånger med problem med kameran?
Har inga sådana problem efter det att jag bytt ut Hyundai-skrotet mot en riktig navigator
och en kamera av icke Hyundai-kvalité.

Re: Vanliga fel på i40

42
jomo1 skrev:Håhå...jaja! Dags igen..backkamera nummer tre trasig och parkeringssensorer fram 2 stycken (som bara fungerar i torr väderlek) ska bytas...bokat och beställt hos lokala verkstaden.
Hur gick bytet? har de gjort några förbättringar på systrmen som motverkat dessa problem i framtiden ellet är det samma grejer dom installerar. Jag har samma problem men tänkte vänta och ta det med nästa service.

Re: Vanliga fel på i40

44
Jävla skitbil


Parkeringssensor fram gick sönder IGEN, samma placering som förra gången
Parkeringskameran dog av "fukt"

Ratten låser sig vid körning, i typ 0,2 sekunder och sen lossnar den.. nu byts ratt/stång/rattmotorn..

Har haft den otaliga gånger på att få bort knarr och missljud från instrumentpanelen... teknikerna tror att allting löser sig med silikonspray... funkar i 10 minuter sen är det förjävligt igen


Högtalarna i dörrarna lossnar och ligger och skramlar och vibrerar när det är minsta lilla bas.... optimalt? inte... här går teknikerna bet fast man spelar upp inspelad video på hur det låter

ska sälja denna skitbil direkt när allt är löst... hade de inte haft 5 års nybilsgaranti så hade hyundai inte funnits på den svenska marknaden med denna skitkvalite

Re: Vanliga fel på i40

45
Bilen gick i 20 månader utan ett enda fel, sen komm flera på en gång. Innom en vecka slutade back kameran, parkerinssensorer och låsknappen på förardörren att funka...
Har fått backkamera och låsknapp bytt och 2 p-sensorer men p-sensorerna båda fram och bak lägger av varje gång det är lite fuktigt ute. Har haft den inne 3 gånger nu för det men alltid när dom tittar på den funkar det ju, dom har bytt 2 sensorer som dom hittat men är fortfarande fel. Har tid nästa vecka igen, får hoppas det regnar då... Tycker det är väldigt märkligt att dom inte har dessa saker på lager som är ganska vanliga fel, utan varje gång dom hittar en p-sensor som inte funkar måste dom beställa hem en, så får man vänta ytterligare och göra ett nytt verkstadsbesök när den kommer hem.