Annons

Android Auto på en i40 2016

1
Hej och hå!

Nyligen bilägare till en i40, och har kollat runt i navigation systemet. Där hittade jag Android Auto stöd och applikationen. Med hjälp av denna kan man köra Android appar uppe i bilens bildskärm osv.

Dock så verkar Android Auto inte vara släppt i Sverige ännu, men jag provade att dra ner den ändå och prova. Dock så händer inget när jag försöker koppla in den i bilen och slå på Android Auto.

Jag är nyfiken om det är någon annan här som lyckats kicka igång Android Auto på sin Hyundai och isåfall, hur bar hen sig åt?

Tack och hej leverpastej!
Annons

Re: Android Auto på en i40 2016

2
MagnusZ skrev:Hej och hå!

Nyligen bilägare till en i40, och har kollat runt i navigation systemet. Där hittade jag Android Auto stöd och applikationen. Med hjälp av denna kan man köra Android appar uppe i bilens bildskärm osv.

Dock så verkar Android Auto inte vara släppt i Sverige ännu, men jag provade att dra ner den ändå och prova. Dock så händer inget när jag försöker koppla in den i bilen och slå på Android Auto.

Jag är nyfiken om det är någon annan här som lyckats kicka igång Android Auto på sin Hyundai och isåfall, hur bar hen sig åt?

Tack och hej leverpastej!
Synd att du har höns i en ny bil. Här kan du se vilka bilar och vilka länder som AA fungerar i. Eftersom Sverige är ett U-land numera så får du nog vänta. https://www.android.com/auto/. Europa-serien I är inte listad överhuvudtaget. Om systemet är Android-baserat numera finns många andra likvärdiga, men bättre än AA. Antar att de fortfarande kör sitt eget system fast med stöd för AA i resten av världen.

Re: Android Auto på en i40 2016

4
Hej,
Jag har beställt en ny i40 och pratade med hyundai sverige om android auto.
Enligt den killen jag pratade med finns inte AA aktiverat än pga för buggig prg vara som orskar frysning av skärm bland annat. Det ska nån gång komma en uppdatering som kan göras hos ÅF.

Jag frågade även om mirrorlink fanns men har inte fått svar på det än.

Skickat från min SHIELD Tablet via Tapatalk

Re: Android Auto på en i40 2016

5
chewbacca skrev:Hej,
Jag har beställt en ny i40 och pratade med hyundai sverige om android auto.
Enligt den killen jag pratade med finns inte AA aktiverat än pga för buggig prg vara som orskar frysning av skärm bland annat. Det ska nån gång komma en uppdatering som kan göras hos ÅF.

Jag frågade även om mirrorlink fanns men har inte fått svar på det än.

Skickat från min SHIELD Tablet via Tapatalk
Var det Hyundai Support du pratade med är det tyvärr inte mycket att lita på. Buggigt? Fungerar utmärkt
i stora delar av världen utan buggar. Sanningen är snarare en annan.

Re: Android Auto på en i40 2016

7
chewbacca skrev:Tyckte ochså det lät lite märkligt med tanke på att VW, skoda, seat har fungerande AA och carplay.
det är nog snarare en fråga om hårdvara om det skulle va problem.
google I/O drar igång idag, förhoppningsvis ger dom besked om att AA släpps i sverige :)
Använder de fortfarande sin Win-CE baserade navigator lär de få uppenbara problem med att
integrera AA. Vi får se om de vill vara något så när moderna.

Själv har jag Android 5.1 i min I 40. Waze och hela köret. Nya kartor kontinuerligt gratis.

Re: Android Auto på en i40 2016

8
fick detta av hyundai sverige idag.

"Hej !

Vår produktavdelning svarar så här gällande Android Auto:
"Hyundai i40 har numera stöd för Android Auto, men för att fungera krävs att Google lanserar appen för Android Auto i Sverige (inkl svensk språkmodul).
I dagsläget är tillgängligheten i Europa begränsad till engelsk-/tysk-/italiensk-/spanskspråkiga länder och tidplanen för vidare spridning är osäker och det finns ingenting som tyder på lansering i Sverige i den närmaste framtiden. Detta är beklagligt men dessvärre ingenting som Hyundai kan styra över.

Det kommer således inte att behövas någon uppdatering av bilen för att få Android Auto att fungera när väl appen finns tillgänglig från Google."

Säg gärna till om du har några övriga frågor.
Jag önskar en fortsatt trevlig dag!

Med vänlig hälsning
Johan"

känns som att det är google vi väntar på nu för att få stöd på svenska....

Re: Android Auto på en i40 2016

9
chewbacca skrev:fick detta av hyundai sverige idag.

"Hej !

Vår produktavdelning svarar så här gällande Android Auto:
"Hyundai i40 har numera stöd för Android Auto, men för att fungera krävs att Google lanserar appen för Android Auto i Sverige (inkl svensk språkmodul).
I dagsläget är tillgängligheten i Europa begränsad till engelsk-/tysk-/italiensk-/spanskspråkiga länder och tidplanen för vidare spridning är osäker och det finns ingenting som tyder på lansering i Sverige i den närmaste framtiden. Detta är beklagligt men dessvärre ingenting som Hyundai kan styra över.

Det kommer således inte att behövas någon uppdatering av bilen för att få Android Auto att fungera när väl appen finns tillgänglig från Google."

Säg gärna till om du har några övriga frågor.
Jag önskar en fortsatt trevlig dag!

Med vänlig hälsning
Johan"

känns som att det är google vi väntar på nu för att få stöd på svenska....
Buggigt var det med andra ord inte. Utan det finns helt enkelt inte som jag skrev tidigare.