Annons

halv/helljus - bättre på nyare modeller I40 ??

1
Tjena alla !!
Äger I40 från 2012 Manuel crdi 1.7 har gåt 14900 mil måste säga att snålaste bilen jag har haft hittils ..men när det gäller halv/helljus min åsikt är rena katastrofen .
Snart e det dax att byta bilen så jag undrar om halv/helljus e bättre aller lika kass som på äldre moddeler ??
Och ni som äger nya modeller med automat lådan hur mycket soppan ( diesel ) drar den ca ??

tackar !!
Annons

Re: halv/helljus - bättre på nyare modeller I40 ??

2
Hej ! Jag hade tidigare en I40 -12 Diesel manuell med katastrofalt dåligt heljlus. Bytte till Xeon men det blev inte så mycket bättre och en jobbig fördröjning innan det lös med full kraft. Nu har jag en I40 -15 Diesel automat och på den är det helt ok. belysning. Jag tror att den drar lite mer än den gamla i allafall om man bara ser på medelförbrukningen i displayen. Men i verkligheten så är det ingen större skillnad kanske typ från 0,55 till 0,60 liter / mil och då kör jag för det mesta lugnt o mycket landsväg. Den nya känns mycket trevligare att köra med lite förbättringar här och där, En klar förbättring är skärmen som har mycket behagligare ljuston än den gamla som var för stark. Automaten är riktigt go o bekväm med mjuka växlingar. // Per