Annons

Bilen vibrerar

1
Hej,

Jag har en i40 -2012. Den har fungerat bra tills för några dagar sedan. Körde på motorväg i ca 80 km/h och bilen började vibrera lite lätt. Stannade till lite och kontrollerade däcken inget satt löst och fortsatte färden. Idag när jag var ute så började bilen vibrera kraftigt kändes som att däcken skulle åka av, stannade till och bilen luktade brännt. Felet brukar uppstå på motorvägen mellan 80-100 km/h alltså inte när jag bromsar. Är det någon som har haft något liknande problem?
Annons

Re: Bilen vibrerar

2
Hej!

Har upplevt samma problem dock när jag ligger och kör i stadstrafik (runt 60km).
Mina ryckningar är bara små nästan som man skulle kunna tro att det är vägen som är ojämn.
Min bil är årsmodell -15

Hur kraftiga är dina ryckningar?

/Daniel

Re: Bilen vibrerar

4
Hej!

Min bil vibrerade och det var vä frambroms som nöp med bromsbackarna. Verkstan konstaterade att bromsoket var helt genomrostad och bromsoket kunde inte röra sig alls... Slipning, blästring av oket - all rost bort - sedan inga problem!

//

:-) ANI

Re: Bilen vibrerar

5
Har en i40 -2015 automat.
Har fått vibrationer när man kör runt 40-65km/h på jämn väg med jämn gas. Känns som ojämn vägbana eller för hög växel med för låg fart. Verkstaden hitta inget fel när dom provkörde. Men felet kommer och går.
Någon här som upplevt samma , eller har samma problem ?


Skickat från min iPad med Tapatalk