Annons

Programmera/koda

1
Tja, ny på forumet och nybliven hyundai ägare, blev en i40-13 :-) har en fundering på om det finns några/något program som man kan programera om olikasaker i bilen, tänker mig något likvärt som finns till bmw (som jag hade innan) där finns carly/inpa osv som man kan programera om massa grejer. Om det finns, hur får man tag i det?

Vore skönt om man kunde koda bort automatisk låsning av dörrarna när man kör iväg, ändra ljusstyrka (kanske) och koda in usa-blinkers osv.
Annons

Re: Programmera/koda

2
GrayBonE skrev:Tja, ny på forumet och nybliven hyundai ägare, blev en i40-13 :-) har en fundering på om det finns några/något program som man kan programera om olikasaker i bilen, tänker mig något likvärt som finns till bmw (som jag hade innan) där finns carly/inpa osv som man kan programera om massa grejer. Om det finns, hur får man tag i det?

Vore skönt om man kunde koda bort automatisk låsning av dörrarna när man kör iväg, ändra ljusstyrka (kanske) och koda in usa-blinkers osv.
Automatisk låsning mm kan du väl välja bort under inställningar.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: Programmera/koda

3
Försökte kika med verkstaden vad man kunde ändra men dom fattade inte alls vad jag pratade om. Jag har stängt av autolåset på samma sätt som mr gray meddelade innan.
Men jag vill ha autohold på default vid uppstart istället för att dra igång den manuellt. Samma med rattläget. Vill ha den i sport vid uppstart å gärna ännu mindre hjälp av servon. Den e alldeles för lätt i ratten redan vid 70. Jämfört med bilar i samma klass.
En liten XML config kunde dom väl bjudit på 😄
Vill även ha trippreset efter ex två timmar stilla. Hur intressant e d å veta attityd långt eller länge jag kört sedan onsdag eftermiddag förra veckan??
Saknar analog klocka åxå. De bilmärken jag känner till som bara haft digital verkar samtliga ha gått tillbaka till analogt.

Re: Programmera/koda

4
Förstår helt vad du menar hade önskat samma sak, både till Saab , samt Citroën hade jag deras dator själv hemma och kopplade in o ändrade allt möjligt. På min Volvo körde jag bara in och verkstan ändrade vad jag önskade . Hyundai känns lite efter i IT världen faktiskt


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Programmera/koda

5
Hmm jaha nehe fandå, får la leva med att de inte går o ändra något😕
Saker jag skulle vilja ändra som jag kommer på nu är:
Öppna panoramataket utan att behöva starta bilen, bort med bältesvarnaren, som en annan skrev, lite mindre hjälp från servon. Det är det jag kommer på just nu.
Tänkte nämna det o se ifall någon kanske har nån lösning 🤔

Programmera/koda

6
Ja drygt [emoji20]
Jag vill få in auto på handbroms, samt att den stannar i sport när jag valt det . Osv [emoji3]


Bältesvarnare blir svårt på jobbe bilarna drog vi bara av ström sladden som går till dosan man fäster bältet i. Så blev det tyst haha


Skickat från min iPhone med Tapatalk