Annons

Stereo

1
Hej. Hämtade ut min nya I20 för en månad sedan. Jäkligt trevlig bil, bortsett från stereon som låter rent kasst. Någon som har idéer kring den bästa vägen att åtgärda detta? Subwoofer? Byta element? Alla idéer är välkomna! :D

/Mats
Annons

Re: Stereo

2
Hej Mats,
Jag vill som du bättra på ljudet utan att göra alltför stora ingrepp.
Har skaffat en billig subwoofer för 900:- från Biltema. En liten platt sak med 8" bas som troligen är tänkt att läggas under en stol.
Jag har inte lyckats koppla in den ännu eftersom jag inte hittar någon lågnivåutgång på orginalstereon.
Men woofwern har även högnivåingångar där man kan koppla till originalstereons högtalarutgångar. Begriper inte riktigt hur det ska går till men jag antar att det krävs en hel del kabeldragning tyvärr.
Jag kan återkomma med resultatat om och när jag lyckats få till det.
/Björn
i20 1.0t 100

Re: Stereo

3
Jag har bytt ut hela mitt ljudsystem i min hyundai i20 2010 (1,4 crdi) Åk till närmaste billjuds affär, t ex BRL och be dom om hjälp, jag har bytt stereon så jag fick lågnivå utgångar (tappade dock rattstyrningen då jag ej känner för att köpa en adapter just nu) slängt i 4x10"basar i bagaget samt helt nya 6,5" i dörrarna allt drivet på slutsteg med 200ah batterier i reservhjulsbaljan