Tänkte byta rem till AC/servo/generator
på min i20 från 2012.
Något speciellt jag bör tänka på ang,
demontering/ montering av remmen ?
Annons
Re: Byta drivrem AC/ servo/ generator
2Finns väl en spännrulle som Du lättar på. sen är det bara att byta.
Re: Byta drivrem AC/ servo/ generator
3Verkar vara en renskriva på svänghjulet,
servopumpen, vattenpumpen och generator. Finns onte någon 5e remskiva
för spännrulle, Kanske räcker det med att lossa generatorn ?
servopumpen, vattenpumpen och generator. Finns onte någon 5e remskiva
för spännrulle, Kanske räcker det med att lossa generatorn ?
Re: Byta drivrem AC/ servo/ generator
4Kan så vara. Jag känner inte Din bilmodell. På min Santa finns en arm med en rulle. Fjäderbelastad. En väldigt stark fjäder, den känns som stum om man inte har ett verktyg en halv meter lång. Men rita upp hur remmen sitter, den får men inte dit annars.
Re: Byta drivrem AC/ servo/ generator
5Nej nån rulle med spännarm finns inte,
jag vet att det sitter spännrulle på dom större motorerna men 1,2 motorn verkar sakna spännare vilket gör mej lite osäker.
Jag släpper väl på generatorn och lägger
på den nya remmen då märker jag ju om
det finns nån fjädrande spännare som jag inte sett uppifrån.
jag vet att det sitter spännrulle på dom större motorerna men 1,2 motorn verkar sakna spännare vilket gör mej lite osäker.
Jag släpper väl på generatorn och lägger
på den nya remmen då märker jag ju om
det finns nån fjädrande spännare som jag inte sett uppifrån.
Re: Byta drivrem AC/ servo/ generator
6Ja, går generatorn att vika, so är det väl därför. So var det ju förr på alla bilar. Berätta hur det gick, andra kanske vill veta.
Re: Byta drivrem AC/ servo/ generator
7I morron kommer den nya remmen å
tydligen ska den vara elastisk så då
finns tydligen ingen spännrulle på
1,2 motorn flyttar generatorn å klämmer
på remmen
tydligen ska den vara elastisk så då
finns tydligen ingen spännrulle på
1,2 motorn flyttar generatorn å klämmer
på remmen