Annons

Konstigt elfel

1
Ny på forumet så jag har inte kollat alla trådar ! Men jag har ett problem med sätesvärmen som inte går att stänga av på förarsidan ! Lampan lyser i knappen att den är påslagen hela tiden så jag bytte knappen för att utesluta knappfel utan framgång ! Det konstiga var att före kunde jag ha lyset påslaget och stänga av med nyckel och lyset slocknade ! Nu gör den inte det längre så jag får vrida av det manuellt ! Är det fel på något relä som styr båda felen eller är det något annat galet ? Och var sitter det reläet isf ? Tacksam för tips då blir lite varmt om ändan .
Annons

Re: Konstigt elfel

3
Enda jag vet dom gjort är byte av kamrem och bromsar bak. Annars har jag inte en aning var felet kan vara ! Men jordfel låter rimligt så då gäller det att hitta den/det relä som jorden kan påverka att dessa fel uppstår. Tack för svar.

Re: Konstigt elfel

4
Hur har det gått?
Funderade lite o kollade på elschemat, men blir inte så mycket klokare...

Säkring 6 (25A) servar båda stolsvärmarna fram.
Sen kommer strömbrytaren, sen en termostat och efter det själva värmeelementen och ner till jord.
Det finns få felkällor...
Du har inte bara tagit tjocka understället ur garderoben då..?



Om du tar bort strömbrytaren helt...Vad händer då?
Hur fungerar det på passagerarsidan?
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

Re: Konstigt elfel

5
Har inte hunnit kolla något än ! Men förarsidan blir ju varm och lampan lyser hela tiden och det verkar fungera på passagerarsidan då lampan tänds när man sätter igång värmen och slocknar när man stänger av . Har inte testat att ta ur knappen på förarsidan igen . Får kolla senare i veckan .