Annons

Gnissel från framhjul

1
Har problem med ett svagt gnisslande ljud från höger framhjul som oftast uppstår efter några mils körning. Det tystnar så fort jag bromsar för att sedan fortsätta så fort jag släpper på bromsen. Om jag gör en hård inbromsning tystnar det oftast helt. Beläggen har 4mm kvar, och skivan är något mer nött på insidan än utsidan. Vad kan det vara?
Annons

Re: Gnissel från framhjul

2
Pema skrev:Har problem med ett svagt gnisslande ljud från höger framhjul som oftast uppstår efter några mils körning. Det tystnar så fort jag bromsar för att sedan fortsätta så fort jag släpper på bromsen. Om jag gör en hård inbromsning tystnar det oftast helt. Beläggen har 4mm kvar, och skivan är något mer nött på insidan än utsidan. Vad kan det vara?

Re: Gnissel från framhjul

3
Kan vara skivorna som slagit sig/blivit skeva eller skivorna/beläggen som blivit slitna i materialet varav det ger upphov till ett sådant missljud, det skiljer sig mycket från olika märken på skivor och belägg vad gäller sådana här "skönhetsfel" eller vad man ska kalla det, om det nu inte är något annat.

Mvh