Annons

Spolare framruta

1
Hej, jag har nyligen köpt en begagnad i10 årsmodell -08. Jag upptäckte att när jag ska rengöra rutan fungerar spolarna, men torkarna rör sig inte. Om jag slår på torkarna manuellt fungerar de (med jag tycker att de rör sig ganska fort i läge 1). Vad skulle kunna vara fel?
Annons

Re: Spolare framruta

2
lillplutt skrev:Hej, jag har nyligen köpt en begagnad i10 årsmodell -08. Jag upptäckte att när jag ska rengöra rutan fungerar spolarna, men torkarna rör sig inte. Om jag slår på torkarna manuellt fungerar de (med jag tycker att de rör sig ganska fort i läge 1). Vad skulle kunna vara fel?
Är osäker på om funktionen finns...
Dvs det kan vara så att det inte är något fel, och att inte torkarna ska starta med automatik ifall du "spolar" framrutan.
Vi tar det som självklart idag, men på en tio år gammal bil av enklaste utförande så är jag osäker på det var så självklart.

Hoppas att någon med med en motsvarande i10 av samma årsmodell kan verifiera det åt dig! :)
Hyundai IONIQ5 (Elbil)
Premium med skinn, elstol osv.
Färg: Digital Teal Green

Hyundai IX35 Pelle.P-Edition 2013.
19000mil. Vit, och med största utr.paketet som fanns tillgängligt.

Re: Spolare framruta

4
Ett möjligt fel kan nog vara spakenheten, eftersom du skriver att torkarmotorn går rätt fort även i första läget, om det nu inte ska vara så vill säga, dock har jag aldrig sett en bil av årsmodell 08:a som inte har den funktionen, torkarna bör gå igång i samband med spolaren, men jag kan ha fel.

mvh