Annons

Hyundai Santa Fe long wheelbase

1
Hej!

Jag är ny på forumet och ny på Hyundai!

Är det någon som vet något mer om hyundai santa fe long wheelbase, eller bara Santa Fe som den heter i USA.
Hörde av en återförsäljare att den ska komma till Sverige i höst, någon som kan bekräfta?

Mvh
Jonas
Annons

Re: Hyundai Santa Fe long wheelbase

7
Nya Santa'n är ju så sjukt snygg, till och med frugan har hintat om att kanske skulle vara värt att byta bil snart. Den mindre Santa'n skulle nog i och för sig räcka till oss, då våra barn inte är så stora. Ännu.

Men vart är bensinalternativen? Jag skulle inte köpa en dieselbil ens under pistolhot.

Re: Hyundai Santa Fe long wheelbase

10
offsider skrev:Nya Santa'n är ju så sjukt snygg, till och med frugan har hintat om att kanske skulle vara värt att byta bil snart. Den mindre Santa'n skulle nog i och för sig räcka till oss, då våra barn inte är så stora. Ännu.

Men vart är bensinalternativen? Jag skulle inte köpa en dieselbil ens under pistolhot.
Nya DM Santan finns inte att köpa med bensin motor i Sverige.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Hyundai Santa Fe long wheelbase

13
En liten fundering jag haft är hur nya Grand Santa Fe står sig mot blott 53.000:- kronor (dock riktpriser) dyrare Audi Q7 utrustad med 3-liters diesel och sportpaket. Är Hyundai mogen för en sån utmaning?

Jag säger inte att Q7 är bättre rent mekaniskt men de ligger ju uppenbart i olika statusklasser.
Santa Fe V6 Exclusive 2003 mörkblå
Santa Fe Crdi Exclusive 2008 mörkgrå