Annons

Slangvärmare Santa DM

1
Hej

Nu har jag bytt från en Santa SM (hade den i 8år) till en DM :).


Nu till min fråga:
Tänker försöka installera en slangvärmare från Defa i santan. Men Santa fe DM finns ej med i monteringsbilderna.
Är det någon som vet vilken slang som man skall gå in på? gärna bild.

Värmare: 412735
Monteringssats: 460575

Tack på förhand
/Gamle
Annons

Re: Slangvärmare Santa DM

4
Fick min värmare installerad av Risbergsbil i Täby.
Trodde att de kunde sitt jobb..Men nix..
Den bytte den tre gånger...:-( Och jobbet var väldigt klantigt gjort. Kommer aldrig dit igen!

De första två hade de monterad på baksida av motorn, dvs mot kupé och de var felmonterade och på grund av detta brända vid uppstart. Men det hade de inte erkänt.
Tredje gång monterades värmare framför motorn, dvs mot kylare i slangen längst ner. Den trasiga verkade de inte lust att ta bort. Då jag hade påpekat att det tillför extra motstånd för glykol i slangarna.
De tyckte att det var ok att den satte kvar.
Och värst av allt är att detta var på min nya Santa som de lyckades transportskada, vilket jag inte fick någon info om när jag hämtade den... :oops: :oops: :oops:

Re: Slangvärmare Santa DM

5
dantes skrev:Fick min värmare installerad av Risbergsbil i Täby.
Trodde att de kunde sitt jobb..Men nix..
Den bytte den tre gånger...:-( Och jobbet var väldigt klantigt gjort. Kommer aldrig dit igen!

De första två hade de monterad på baksida av motorn, dvs mot kupé och de var felmonterade och på grund av detta brända vid uppstart. Men det hade de inte erkänt.
Tredje gång monterades värmare framför motorn, dvs mot kylare i slangen längst ner. Den trasiga verkade de inte lust att ta bort. Då jag hade påpekat att det tillför extra motstånd för glykol i slangarna.
De tyckte att det var ok att den satte kvar.
Och värst av allt är att detta var på min nya Santa som de lyckades transportskada, vilket jag inte fick någon info om när jag hämtade den... :oops: :oops: :oops:
Vilka klåpare...

Är ju samma motor som i Santa CM facelift så det är bara att gå efter den beskrivningen. Jag kan verkligen inte fatta vad som kan vara så svårt med det?
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11