Annons

Bästa resekamrat på långresa?

P1/P2
Antal röster: 4 (18%)
P3/P4
Antal röster: 8 (36%)
Reklamradio
Antal röster: 3 (14%)
Ljudbok
Antal röster: 1 (5%)
Snackar i telefon (Inga röster)
SMSar och slösurfar på telefonen (Inga röster)
Surfar på datorn
Antal röster: 1 (5%)
Lyssnar på CD/MP3/Ipod
Antal röster: 1 (5%)
Lattjar med navigatorn
Antal röster: 1 (5%)
Inte ett skvatt - det skall vara tyst och stilla
Antal röster: 3 (14%)
Antal röster: 22
Annons

3
Fixat!
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

4
Lyssnar gärna på radion, då jag kör.
Dock allrahelst en CD med njutbar musik... Men var blev det alternativet av?
(Och hur kör man då, om man "kollar på en DVD" eller "surfar på datorn"...? :shock: :shock: ( :lol: ) )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Skäreläjan skrev:Lyssnar gärna på radion, då jag kör.
Dock allrahelst en CD med njutbar musik... Men var blev det alternativet av?
(Och hur kör man då, om man "kollar på en DVD" eller "surfar på datorn"...? :shock: :shock: ( :lol: ) )
Håller med där:) Datorn om man är passagerare (Även en bra bok funkar!, eller bara titta ut om det är vackert landskap man passerar!)

Men när man kör ska det vara riktigt bra musik! Sen kan vi ju diskutera vad som är bra musik... Men riktigt bra vocal trance utan för mycket bas och bra sång o melodier... bättre finns inte för långresor:)
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

7
8Gb USB-minne med musik räcker långt men givetvis även P3 och P4. Reklamradio i nödfall. :D
Hälsningar Salle

Kia Sportage-12, 2.0 Crdi, 184hk, A6, Orange
FD i30 1.6 Crdi M5 Kombi -09
FD Santa Fé CM V6 A4 C5 Titanium Blue -07
FD Atos Prime WorldCup, Tweety Gul, 58Hk -02

8
Det gäller att ta vara på tystnaden när tillfälle ges. Det är särskilt uppskattat om man har (små-)barn. :wink:

Rikskanalerna på låg volym men med den här trafikinformationstjofräsen inkopplad så man kan få en liten update om trafiksituationen då & då.
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

9
Miss av mig - sorry!

Jag ersätter "kolla på DVD" for det kommer ingen att erkänna ändå, med CD/MP3/Ipod.


Är ni skärrade över "surfa på datorn" och "kolla på DVD"?

Tittar ni inte in i bilarna ni drar förbi ute i trafiken...?

Nå, det kanske är enklare när man sitter på MC.
Det pågår mycket underligt i bilarna, that's for sure!

Har ni missat att det finns en massa olika konsoler för instrumentpanelen att fästa sin notebook eller laptop på?

Säljarna som skriver sina veckorapporter, mailar besöksprotokoll och gud vet allt på vägen hem. Facebookfanatikerna som håller sin sida uppdaterad, MSN-gänget som chattar om helgens förlustelser, ser ni dom inte?

Det är kan vara enklast att börja spana i mötande lastbilar, rakt framifrån.
Många åkerier och speditörer använder web-baserade system för körorder och kommunikation, andra helt enkelt MSN.
Självklart används datorn i första hand till det den är tänkt för - men hur genomtänkt just det är kan man fråga sig...

Personbilsförarna som pysslar med annat i trafiken har oftast farthållaren på laglig hastighet, så skall man få en inblick i deras liv måste man själv vara en sådan brottsling som kör för fort och riskera både människoliv och miljö...

Ny företeelse...?
Nja, redan på VHS-tiden för sådär 10 år sedan kunde man ringa till en chaufför och höra temat från "Snuten i Hollywood" i bakgrunden...


Som ni förstår tycker jag att diskussionen om mobiltelefonanvändande och handsfree i svenska bilar känns lite... ...omsprungen, om man säger...?



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

10
Du har man lagt en röst... ;)

Jo visst har man sett alla lastbilar med sina laptops i framrutan osv, men känns inte riktigt som att jag skulle sätta in en laptop i bilen, men en dvd-spelare skulle jag kunna tänka mig.... :) Men föredrar bra musik eftersom att jag inte är den som sitter och pratar i telefon 24/7 som vissa gör.. :lol:
//Tobbe!
Glidarbilen; Santa Fe -01'a V6 Power! Missa inte min projekttråd! http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2300
Rallybilen (frugans); Volvo 940 -91'a
http://www.garaget.org/Webbis

11
Ack, hur rätt har du inte, Swedefe!
Får först erkänna, att jag inte "drar förbi" så värst många i trafiken numera; Jag har lugnat mig betydligt på den punkten, nu när man inte har några tider att passa... :smoking:
Jag har ändå många gånger undrat, vad :twisted: en del sysslar med, då man hamnat bakom en som kör efter visan: "Än slank han hit, och än slank han dit"...! :shock: :shock:
Vi som ju är upptagna med att köra bil då vi sitter vid ratten, räddar många liv genom att vara vakna för de, som inte gör det...! :roll: :roll:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"