Annons

Använder du din Navi?

Alltid! Bra in-flight entertainment, faktiskt...
Antal röster: 3 (12%)
Oftast
Antal röster: 2 (8%)
Jodå, är jag osäker så knappar jag in det jag behöver
Antal röster: 8 (31%)
Ja, men mest som kameravarnare
Antal röster: 8 (31%)
Nja, börjar ledsna. Bara bök att gömma undan den
Antal röster: 1 (4%)
Kass! Karta och känsla är koolare. (Inga röster)
Inte köpt någon ännu.
Antal röster: 3 (12%)
Tänker inte köpa någon (Inga röster)
Ha! Jag känner till Muppsås utan att Googla!
Antal röster: 1 (4%)
Antal röster: 26

16
BengtB: Först vill jag be om ursäkt att jag stavade din sign.fel, såg lite tokigt ut.
Bra ide att jämföra filerna med varandra, det bör vara lätt att hitta kamerorna med hjälp av gpsvärdena som finns angivna.
Lycka till.

//Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600
Annons

17
:D Hej "Bengan" :D
Är du månne på väg fram emot Brommaplan då du får fel info betr fartkamera?
Har råkat ut för samma sak och just där.
Fast det kvittar.Antar att du,liksom jag ändå kör lagligt.

Annat var det förr, före fartkamerornas tid.Laddade hem ifrån Östersund en försommarnatt:Ringde till gumman och sa: "fixa frukost, strax hemma" , sen blev det åka av.
Tänker inte avslöja snitthastigheten, det var korkat gjort.Men just då kunde jag inte låta bli. Bra bil,morgonljus,ingen trafik.Och jädrar va kul att få vara aktiv bakom ratten i typ 65mil! :D

Navigatorn är super betr korrekt fart, men i närheten av, och i större städer blir det problem. För många alternativ??? Vet inte. Kör ofta emot GPS-förslagen.

/Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

Kortaste väg !!

18
Hej Alla SF vänner !

Håller med om att det här med uppdateringar är mycket dyrt. Och dessutom inte "jätte" aktuell i alla fall.

MEN en mycket trevlig och rolig fuktion för oss med AWD el. 4x4 på riktigt är att när man har tid, ställ GPS:en på närmaste väg. Detta kan och blir en upplevelse för dom flesta har provat många gånger i sommar och det kan sluta där man minst anar :roll: . på bomade skogsvägar motsv.

Ha det gôtt

Cooper
;) Cooper
Santa Fe Excl.V6 04:a(såld) I30 2,0 5-dörrars
Och några till som "driver" på alla.(1 Jeep Ceeroke med "allt", 2 Volvo Valp)

19
petroff skrev::D Hej "Bengan" :D
Är du månne på väg fram emot Brommaplan då du får fel info betr fartkamera?
Har råkat ut för samma sak och just där.
Fast det kvittar.Antar att du,liksom jag ändå kör lagligt.
/Petroff :wink:
Nej, tvärtom Petroff. Det är på väg ut från Brommaplan dvs mot Ekerö som jag får fel information. Första felet är vid kameran strax före Edeby (den sista i riktning från Brommaplan) där navigatorn varnar för att hastigheten förbi kameran är 50 km/tim (skyltarna säger 70). Nästa fel gäller en kamera som inte finns strax före Lindötunneln (här är i alla fall maxhastigheten rätt, men nån kamera finns inte) - det finns dock två kameror på platsen, en för varje körfält, men båda kamerorna bevakar trafiken som precis har kört ut ur tunneln på väg åt andra hållet dvs mot Brommaplan.
Dom kameror som finns i närheten av (på väg mot) Brommaplan har jag inte märkt nånting konstigt med i navigatorn (men har dock inte kollat så noga).
Men visst kör jag lagligt... :shock: 8) :D

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

20
:shock: Men Bengt: Jag tror att det är samma ställe! Oavsett om man är på väg till eller ifrån Mälaröarna. Min GPS varnar för skarpt laddade kameror. Och dess utom för kameror som inte finns. Just på denna plats.
Men det kvittar: Håll hastigheten så är det "nenas problemas".

/Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

21
petroff skrev::shock:
Men det kvittar: Håll hastigheten så är det "nenas problemas".
:wink:
Bra recept! Kunde inte ha sagt det bättre själv. :D

Faktiskt kan jag ibland uppleva navigatorns kameravarningar som mera störande än hjälpsamma - speciellt förstås om dom är felaktiga.
Idag körde jag 57:an Järna-Mölnbo i båda riktningarna och fann då att kamerainformationen (både placering och fart) var korrekt på den sträckan - däremot hade man inte lyckats få navigatorns kartfunktion att ange rätta hastigheter på vissa sträckor (navigatorn har här bara alternativen 50-70-90 medan även 60 och 80 förekom på skyltarna längs vägen).
Så här långt är alltså min erfarenhet den att navigatorn är hyfsat bra på att leda mig till målet, även om det inte alltid blir den väg jag själv skulle ha valt. Men fartkameravarningar och uppgifter om gällande maxhastighet är så ofta fel att man helt bör bortse från dom - bättre att hålla ögonen på vägen, trafiken och skyltarna. 8) 8) 8)

/BengtB :D
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.