Annons

31
Vi...? Din "gamle" längs till vänster på bilden - men de andra två, vilka Forummedlemmar är det? :? :idea:
(Bilen i mitten är snarlik Svartbjörns gamle, men reg.-numret stämmer inte...)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

32
Skäreläjan skrev:Vi...? Din "gamle" längs till vänster på bilden - men de andra två, vilka Forummedlemmar är det? :? :idea:
(Bilen i mitten är snarlik Svartbjörns gamle, men reg.-numret stämmer inte...)
Jo du.. det är bara jag som har dator tydligen.. He he..

Min gamla är till vänster. svågerns är i mitten, och kompisen som jag måste dra med överallt är till höger..
iår har jag en svart exclusive och svågern köpte en blå exclusive så det blev en vit över till min vän till höger.. en exclusive det med.. he he..
min far köpte en svart 08a euro och farbror drogpå sig en svart 08a comfort.. så gissa om att grannarna tittar lustigt på oss när de kommer och parkerar runt huset... :shock:
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

34
Martin.n skrev:
Skäreläjan skrev:Vi...? Din "gamle" längs till vänster på bilden - men de andra två, vilka Forummedlemmar är det? :? :idea:
(Bilen i mitten är snarlik Svartbjörns gamle, men reg.-numret stämmer inte...)
Jo du.. det är bara jag som har dator tydligen.. He he..

Min gamla är till vänster. svågerns är i mitten, och kompisen som jag måste dra med överallt är till höger..
iår har jag en svart exclusive och svågern köpte en blå exclusive så det blev en vit över till min vän till höger.. en exclusive det med.. he he..
min far köpte en svart 08a euro och farbror drogpå sig en svart 08a comfort.. så gissa om att grannarna tittar lustigt på oss när de kommer och parkerar runt huset... :shock:
Snacka om lokal Santa Fe-träff med andra ord. :lol:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

35
polar680ds skrev:Ser trevligt ut törs man fråga var det är någonstans är du med någon Polar club
Visst är jag det!! Västerbottens Polarklubb
platsen är Ramsele camping! vi är några som firar midsommar där tillsammans med barnen..
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

36
Det var ju skoj själv är jag med i POLAR CLUB WEST medlem 002 då har du kanske varit med i Dorotea någon gång när dom så kallade Nordiska träffarna har varit vi har varit där 2 gånger
Kör en Santa Fe 2,2 Diesel 2008 Campar året runt

40
Vi har faktiskt börjat fundera på det här med husvagn...! :D ( :shock: )
Men har man aldrig ägt en husvagn förut, så finns det säkert en massa "fällor" man kan gå i! :?
Vi är ju bara två vuxna, som inte kan vara hemifrån mer än ett par dagar åt gången,
så någon jättestor behövs säkert inte, men vi skulle behöva lite goda råd från de som kan det här med husvagn! :wink: :wink:
Har kikat på Hobby, Polar och några till och de verkar ju vara kanonfina...!
Kanske inte helt ny, men inte heller mer än kanske tre - fyra år på nacken? :?
Någonting i denna stilen kanske:
http://www.blocket.se/goteborg/Hobby_46 ... ?ca=15&w=1
Goda råd, någon/några? :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

41
:D Hobby ger mycket för pengarna och 460 är en mycket smidig storlek på vagn
som jag tycker räcker förträffligt åt två pers som ska vara ute ett par dgr i stöten. Med ett rejält förtält bör den funka som semestervagn också. Fast det var ju inte aktuellt, så då rekommenderas en markis med gavlar. Snabbt o enkelt att smälla upp.
Länken visar en planlösning där man trollat in fantastiskt med inredning. En liten varning: Med ett så litet "krypin" till sängen blir det svårbäddat. Likväl som knöligt
för den som ligger innerst att ta sig upp/ut ur sängen utan att mörbulta den som ligger ytterst.

Hobby ger valuta för pengarna.
460 räcker.
Kommer knappt märkas att den hänger med där bak.
Strunta i förtält.
Satsa på markis med väggar i stället.
Sängen, eller kanske sängarna(?) ska vara bekvämt åtkomliga att bädda.

Tips från en som drar omkring på en "trerummare" :roll: :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

42
Det här blir ju värre och värre :shock: Parkera husvagnen med fjärrkontroll!! Va F..
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

43
Börja med en fin liten vagn och byt sedan till ett stort monster!!! He he ;)

Håller med petroff, en sådan vagn räcker länge. :)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

44
opticrob skrev:Det här blir ju värre och värre :shock: Parkera husvagnen med fjärrkontroll!! Va F..
Japp!!! vilken syn på folket när norrmännen tar på sig vithandskarna och smyger in "lill"vagnen på plats.... He he... ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

45
Tusen tack för alla tips, Petroff och Martin m fl.! :D :D
Nu blev den vagnen såld, och kanske lika bra var det för den modellen har ju som sagt dubbelsäng...
Det där är sådana detaljer som en oerfaren husvagnsspekulant inte tänker på! :shock: :oops:
Nu har vi fått korn på en liite större, med enkelbäddar:
http://www.blocket.se/alvsborg/Hobby_56 ... ?ca=15&w=1
Sen undrar vi om en Cabby kan vara något? Kvalitetsmässigt och så alltså?
http://www.blocket.se/goteborg/Husvagn_ ... ?ca=15&w=2
Tack för goda råd även fortsättningsvis, tack...! :D :D :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"