Annons
Annons

Re: Döda-vinkel

3
Jag har en ny 2,0 CRDi. gått 200 mil.
Systemet har hitintills lagt av en gång. Helt plötsligt bara.
Kom upp en varningstext att systemet slutat fungera.
Sedan hoppade det plötsligt igång igen eftr några mil...

Re: Döda-vinkel

6
Samma sak för mig som för Gunarius.
Det har hänt ett antal gånger men bara när jag haft släp bakom. Har även hänt en bekant till mig med en likadan bil. Enbart vid körning med släp för han med.

Re: Döda-vinkel

8
CaPTaiN-MiFFo skrev:Parkeringsvarnaren får jag alltid aktivera manuellt framåt. Måste vara knas?
Tror att det ska vara så.
Bakåt så aktiveras parkeringssensorerna när man lägger i backen. Framåt så finns ingen sådan "naturlig" aktivering så den får man göra själv.
Att ha dom ligga och känna av hela tiden är nog ett recept för att få byta dom snabbare än tänkt.

Så var det på min förra bil också.

Re: Döda-vinkel

13
Crille skrev:Sitter en knapp i mittkonsollen mellan sätena.
Jag begrep att den stänger av backvarnaren, t.ex. när släp är kopplat. Har jag helt fel?
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

Re: Döda-vinkel

14
Men se, knappen har en dubbel funktion, såväl som att aktivera framåtvarnaren, men också stänga av den bakre när man backar med släp påkopplat. Man lär sig något nytt varje dag!

Ang döda-vinkeln så ja, är släp kopplat stänger den gärna av sig själv efter en stund. Om det ska vara på det sättet vet jag dock inte.
mvh / Christian
Tidigare: ix35 2010/2011 CRDi-R (136hk) 2WD M6 ComfortPlus.
Numera: Tucson 2017 CRDi (136hk) 4WD M6 ComfortPlus.

Re: Döda-vinkel

15
Vad är en parkeringsvarnare? Vad glad jag är att min Santa Fee inte har dessa elektroniska leksaker. I fortsättningen blir det nog att köpa en bra renoverad veteranbil. För att undvika hjärnblödning.
Senast jag råkade ut för elektroniken var nyligen med en kompis. Antisladdsystemet tvärbromsade ena framhjulet. På en sträcka rakt fram. Det slutade i diket på taket. Som tur var gick det bara i ca 70 kmh. En 3 år gammal bil av dyrare sort.