Annons
Annons

Re: Tucson 2016 apple var play/Android auto

4
Företaget du lämnar in bilen hos eller Hyundai Sverige är segt isåfall..

I bilarna finns det Apple CarPlay/android auto men bara Apple CarPlay som funkar pga android inte har godkänt för bruk i Sverige men finns dock i bilen.

Jag kan kolla på tisdag och återkomma men är ganska säker på att det inte finns i din äldre Tucson, tyvärr hjälper inte en uppdatering för att få detta.

Med vänlig hälsning, Robin

Re: Tucson 2016 apple var play/Android auto

5
RobinST skrev:Företaget du lämnar in bilen hos eller Hyundai Sverige är segt isåfall..

I bilarna finns det Apple CarPlay/android auto men bara Apple CarPlay som funkar pga android inte har godkänt för bruk i Sverige men finns dock i bilen.

Jag kan kolla på tisdag och återkomma men är ganska säker på att det inte finns i din äldre Tucson, tyvärr hjälper inte en uppdatering för att få detta.

Med vänlig hälsning, Robin
Nu ska jag precis byta ut min i40 till en Tucson på onsdag. Men jag får faktiskt inte Android Auto att funka. Misslyckas att koppla upp sig.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Re: Tucson 2016 apple var play/Android auto

6
Är nästan helt säker att det är mjukvarubrist. Hyundaiusa.com har både nerladdningstjänst och instruktionsvideo på Youtube från 2015 år modell. Misstänker att det är ett beslut från agenturen (toppstyrning) p.g.a kundernas brist på krav gentemot agenturen. Har man köpt en dyr modell så ska uppdatering ingå.

Re: Tucson 2016 apple var play/Android auto

10
Hej! Jag har en Tucson 2017 men inte Apple CarPlay.
Nån som vet om det går att fixa med en firmware uppdatering?

Jag har följande mjukvaru versioner nu:
Enhets ID: A06FAADD0B88
Prog.ver.: TL.EU.SOP.20.178
Fast prog.ver.: TL.EU.SOP.20.130
Navi.ver.: TL.EU.SOP.10.49.55
Kartdatab.ver.: EUR.10.48.54.001.001(D.D2)

Otroligt tacksam om nån kan hjälpa till!

Pogovic

Re: Tucson 2016 apple var play/Android auto

11
Pogovic skrev:Hej! Jag har en Tucson 2017 men inte Apple CarPlay.
Nån som vet om det går att fixa med en firmware uppdatering?

Jag har följande mjukvaru versioner nu:
Enhets ID: A06FAADD0B88
Prog.ver.: TL.EU.SOP.20.178
Fast prog.ver.: TL.EU.SOP.20.130
Navi.ver.: TL.EU.SOP.10.49.55
Kartdatab.ver.: EUR.10.48.54.001.001(D.D2)

Otroligt tacksam om nån kan hjälpa till!

Pogovic
Servat nyligen?

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Re: Tucson 2016 apple/andro play

12
Jag köpte precis en Tucson 2016. Upptäcker att det inte går att byta låtar pausa osv på skärmen i bilen till min mobil spelande spotify via bluetooth. Hittade på youtube hur lätt man uppdatera till apple/andro play gratis! Blev superglad för att det finns mer än hopp! Kändes som julafton!!

Men kan det vara sant att vi i europa/sverige inte räknas som lika viktiga kunder? Kanske bara jag som inte hittar länken?

Re: Tucson 2016 apple/andro play

13
Daniel404 skrev: 12 dec 2018, 23:03 Jag köpte precis en Tucson 2016. Upptäcker att det inte går att byta låtar pausa osv på skärmen i bilen till min mobil spelande spotify via bluetooth. Hittade på youtube hur lätt man uppdatera till apple/andro play gratis! Blev superglad för att det finns mer än hopp! Kändes som julafton!!

Men kan det vara sant att vi i europa/sverige inte räknas som lika viktiga kunder? Kanske bara jag som inte hittar länken?
Hej.
Köpte nyss en begagnad Tucson Premium från 2017 men hittar inte heller Apple Carplay.
Frågat på verkstaden och de säger att det inte går att få Apple Carplay till bilen.
Tycker det är konstigt då man här på forumet läser om andra som verkar ha det i sina bilar med samma årsmodell.
Fick du någon klarhet eller någon annan som vet om det går orda?

Mvh Niklas