Annons

Till sist

286
Hejsan!

Har kikat här en längre tid men nu äntligen reggat mig.

Santa Fe-ägare (2003 V6) sedan 8 år (alltså, formell ägare men bara förare när frun inte ska åka någonstans och delar ut nyckeln) som till sist skickade ut sin 9-5 Aero och skaffade en 2008 Santa Fe Crdi Excl. istället. Nu är vi toknöjda Santa Fe-åkare bägge två och barnen inte minst sen de har slutat bli bilsjuka som de blev i Aeron.

Jag har lite funderingar kring chipning, byte av den väldigt klarblått lysande stereon (solfilm blev sådär helt ärligt :)), extraljus, motorvärmare... ja, en hel del frågor - och detta verkar vara rätt ställe.

Vi ses!
Annons

287
Hejåvälkommen meter! :D :D

Vi har rätt så lika "ägarkonfigurationer" verkar det som! (-03 2.4 I4 resp -07 CRDi Excl för min del) :wink: :wink:

Vad är det för färger på bilarna? Skriv gärna in i din profil var du kommer ifrån, stad eller län, vad som passar.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

288
Hej och mycket välkommen till Forumet, Meter! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

290
Hej alla lyckliga Santa Fe-ägare!

Är sedan några dagar också lycklig ägare (än så länge iallafall :P ) till en Santa Fe 2,4 Nordic 06:a, mblå 10000 mil.

Forumet verka vara trevligt och lärorikt.

//Molle

292
ClasseClas skrev:Hejåvälkommen Molle! :D :D
Lycka till med bilen. Vad körde du för bil tidigare?
Hej o tack

Jag körde en gammal volvo 940 -91 de senaste tio åren.Den sista riktiga volvon. En pålitlig,driftsäker och billig att äga.
Hoppas att Santan kommer bli lika pålitlig om än inte lika billig i underhåll.

294
Hej och mycket välkommen till Forumet, Molle! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

295
Hej på er alla Hyundai vänner.

Jag heter Lars och efter dryga 30 år i Volvo världen har jag köpt min första Hyundai Santa Fe-04.
Smög omkring lite här innan inköpet för att få reda på vad man skulle se upp med :D
Nu är det bara att hoppas att man fått en bil som kommer att ge många trevliga mil på Värmlands vägarna.

Ses o hörs vidare här på forumet :)
Hyundai Santa Fe 2,4 GLS Exclusive -04

296
Hej och mycket välkommen till Forumet, LW! :D :D
Grattis till ett bra bilval! :D :D
(Förvånansvärt många har haft V. tidigare...!)

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Nyss köpt en Hyundai i40 1,7 CRDI Sport A6.

297
Hej!

Heter Conny Karlsson och är nybliven i40 ägare. Till en i40 1,7 CRDI Sport A6. Titanium Metallic. Svart skinnklädsel,Dragkrok,Motor V o Gren kontakt.
Rostskyddsbehandlad hos Dinitrol center Karlstad 120213. Ska lackbehandlas med Dimondbrite är det tänkt så fort som möjligt. Bilen har rullat ca 90mil.

Beställde bilen 1:a September och fick den 27 Januari! Lång leverans tid alltså på denna modell kan man tycka. Den som väntar på något gott......

Våran första Hyundai någonsin. Hoppas de håller god kvalitet. Kört Toyota/Lexus mycket tidigare. Även BMW och många andra märken.

Bilen köptes hos Sunne Bil o Maskin. Av försäljare Staffan Kvarnström.

Jag bor i Ransäter Värmland.

298
LW skrev:Hej på er alla Hyundai vänner.

Jag heter Lars och efter dryga 30 år i Volvo världen har jag köpt min första Hyundai Santa Fe-04.
Smög omkring lite här innan inköpet för att få reda på vad man skulle se upp med :D
Nu är det bara att hoppas att man fått en bil som kommer att ge många trevliga mil på Värmlands vägarna.

Ses o hörs vidare här på forumet :)
Hejåvälkommen LW! :D :D

Jag tycks ha missat dig men bättre sent än aldrig! :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: Nyss köpt en Hyundai i40 1,7 CRDI Sport A6.

299
Conny Karlsson skrev:Hej!

Heter Conny Karlsson och är nybliven i40 ägare. Till en i40 1,7 CRDI Sport A6. Titanium Metallic. Svart skinnklädsel,Dragkrok,Motor V o Gren kontakt.
Rostskyddsbehandlad hos Dinitrol center Karlstad 120213. Ska lackbehandlas med Dimondbrite är det tänkt så fort som möjligt. Bilen har rullat ca 90mil.

Beställde bilen 1:a September och fick den 27 Januari! Lång leverans tid alltså på denna modell kan man tycka. Den som väntar på något gott......

Våran första Hyundai någonsin. Hoppas de håller god kvalitet. Kört Toyota/Lexus mycket tidigare. Även BMW och många andra märken.

Bilen köptes hos Sunne Bil o Maskin. Av försäljare Staffan Kvarnström.

Jag bor i Ransäter Värmland.
Hejåvälkommen Conny! :D :D

Lycka till med bilen! Berätta gärna vartefter hur bilen står sig mot dina tidigare bilerfarenheter, både positivt och negativt.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: Nyss köpt en Hyundai i40 1,7 CRDI Sport A6.

300
ClasseClas skrev:
Conny Karlsson skrev:Hej!

Heter Conny Karlsson och är nybliven i40 ägare. Till en i40 1,7 CRDI Sport A6. Titanium Metallic. Svart skinnklädsel,Dragkrok,Motor V o Gren kontakt.
Rostskyddsbehandlad hos Dinitrol center Karlstad 120213. Ska lackbehandlas med Dimondbrite är det tänkt så fort som möjligt. Bilen har rullat ca 90mil.

Beställde bilen 1:a September och fick den 27 Januari! Lång leverans tid alltså på denna modell kan man tycka. Den som väntar på något gott......

Våran första Hyundai någonsin. Hoppas de håller god kvalitet. Kört Toyota/Lexus mycket tidigare. Även BMW och många andra märken.

Bilen köptes hos Sunne Bil o Maskin. Av försäljare Staffan Kvarnström.

Jag bor i Ransäter Värmland.
Hejåvälkommen Conny! :D :D

Lycka till med bilen! Berätta gärna vartefter hur bilen står sig mot dina tidigare bilerfarenheter, både positivt och negativt.
Det kan du lita på att jag ska!