Annons
Annons

Re: Presentera dig här! Fyll på!

347
Hej!

Hasse heter jag. Är ny här på forumet,köpte idag en Tucson sport -06. Är min första hyundai, bor 2 mil utanför Örebro.

Nöjd med den så här långt, kört 22 mil med den idag :D
Dock så har jag råkat ut för en tråkig sak, när jag skulle öppna ena bakdörren så gick det inte att rubba dörrhandtaget någon här så har något förslag på vad det kan vara?
Går jättebra att öppna från insidan men inte från utsidan

Re: Presentera dig här! Fyll på!

349
ClasseClas skrev:HejPettsson77 och välkommen!
Lycka till med bilen! Vad gäller ditt fel så kan det vara ngt med pianotråden som kärvar. Det enklaste är att riva innerdörren och kolla vad som felar.
bilfirman som sålde bilen till mig har gjort felsökning handtaget är slitet så nytt är beställt.

Re: Presentera dig här! Fyll på!

350
Tjena, Patrik heter jag.

Länge har jag och frugan sneglat mot en I40 tills den dagen kom vi chansade på att byta in min gamle Skoda.
Till vår stora förvåning så fick vi bra mycket mer än vi hade väntat oss för gamlingen och en Demokörd I40 landade i vår ägo :D

Bilen är en "Blue" diesel som under vår tid ( från 600mil för 5veckor sedan till idag 5/8 1266mil ) har ett snitt på 0,52 :lol: :o 8-)

Måste jag nämna att vi är nöjda? ;)

Enda gnället jag har att leverera ännu är att p-sensorerna fram har fått fnatt, ska lösa detta så fort dom rätta mekanikerna har kommit från semestern.

Jobbar själv med bilar men då vårat företag inte är Auktoriserade på Hyundai så får dotterbolaget ta hand om det hela :)

Kanske ska nämnas oxå, är Stockholmare :P

Re: Presentera dig här! Fyll på!

351
Hej på er !

Jonathan heter jag och jag är 21 år gammal.

Jag jobbar som bilmek på auktoriserad hyundai verkstad.

Är ägare utav en i30 -13


Att jag blev medlem är för att jag hoppas att jag kan bidra med dom kunskaper jag har som mekaniker på hyundai och självklart lära mig om det som finns här.

mvh jonathan

Re: Presentera dig här! Fyll på!

352
Hejåvälkommen Patrik! :D :D Bättre senat än aldrig! Hade visst missat dig...

Hejåvälkommen Jonathan! :D :D Det är alltid bra med kunnigt folk och jag tror att du bidra med en del specialtips! ;) Vad har du för i30? Färg och motor?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

Re: Presentera dig här! Fyll på!

353
Hej
Tina heter jag och är ny här på forumet, har en Hyundai IX35 som vi drar runt i Sverige med , mycket bra dragare har en manuell som får drar 2000kg, är mycket nöjd med Hyundai, har beställt en Santa Fe med automatlåda ska vill spännande att drar med den.
Får vänta till maj/juni 2014.
Vad har ni här på forumet för erfarenhet av att dra med er Santa Fe?

Re: Presentera dig här! Fyll på!

357
linron02 skrev:HejHejHallå
Jag är också Hyundai i30 ägare från Småland.
Är på jakt efter någon som har problem som jag med att vindrutetorkarna stannar rakt upp i alla intervaller. Lite trist. annars är man kanon nöjd med livet o bilen.... :)
Kugga om länkaget på torkarmotorn och kolla samtidigt att det inte är slitet där så att splinesen har försvunnit.

Välkommen hit!!
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Presentera dig här! Fyll på!

359
ClasseClas skrev:Hejåvälkommen husvagnsTina! ;) ;)

Usch vad länge du får vänta på bilen! Specialbeställd?
Hej
Ja där är lång leverans tid har beställt en vit Santa Fe premium automat, men vi väntade 18 månader på vår IX35 184 diesel manuell med brun skinn i.
men måste tillägga det var värd att vänta, inga problem har vi haft och det är en kanon bil att drar med :)

Re: Presentera dig här! Fyll på!

360
Johan heter jag och har precis köpt en fin begagnad Santa Fe SM 2,4 4WD som bara rullat lite drygt 6700mil sedan den togs ut hösten 2004.

Har tidigare varit rätt aktiv på bland annat BMW- och Mercedesforum eftersom jag även har haft sådana bilar (har kvar en BMW).

Bilen kommer främst att användas som pendlarbil av frugan då hon kör på vägar med rätt mycket vilt - det känns bättre med en lite högre och tyngre bil om det (vilket gud förbjuder!) skulle smälla med något vilt i form av gris, rådjur eller i värsta fall en älg... :roll:

Innan köpet läste jag in mig lite på modellen och då var detta forum till stor hjälp!


Oljan är bytt i motorn och nu stundar kamaxelremsbyte nästa vecka (får verkstaden göra).


Mvh
Johan B