Annons

Re: Projekt R30

16
Bilen rullar på än, snart vår och dags för lite förändringar inför sommar 2014 :D Men först måste jag fixa V8 motorn till raggarbilen ;)

Kan ju göra en lista på allt jag bytt på garantin under 5000mil. Ingenting är i ordning och jag vet inte exakta milen då så jag bara rabblar upp allting.

* Baklucka pga rost
* Bromsljus baklucka, sprucket pga låg emot baklucka
* Takbelysning fram pga tände bara ena lampan vid dörröppning
* Ena signalhornet pga löjlig signal med bara ett horn...
* Strålkastare vänster fram pga fukt
* Baklyse vänsterbak pga glaset släppt så vatten kom in i lyktan
* Fjäderbenslagring höger fram
* Glödstift
* Bromsljuskontakt pga kampanj

Är väl en del jag kommer på nu i alla fall, har lite problem med radio mottagningen så tror att antennfoten är trasig, sitter ju antenn förstärkare i den.

Det jag vill fixa på den nu innan sommaren är:

* Nya däck, dom gamla va utslitna
* Sänkningsfjädrar
* Bygga nytt avgasystem
* Köpa ögonlock fram
* Plastidippa grillen fram och bakljusen
* Byta baslåda....

Vi får se vad som händer längre fram!!
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11
Annons

Re: Projekt R30

17
Hehe nu händer det litegrann med bilen om nån vecka!

Har fått nya gummin nu så dom ska på fälgarna till veckan och sen så kommer en sänkningssats också så jag hoppas den kommer se lite fetare ut i sommar nu :)

Återkommer med bilder hur det blev.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Projekt R30

18
Uppdatering

Däcken är pålagda på fälgarna men har inte satt på dom på bilen än, tänker göra det imorgon samtidigt som att bromsoken får sig lite ny röd färg på sig.

Beställde en sänkningssats med bara fjädrar från http://www.getlow.se" onclick="window.open(this.href);return false; som monterades förra veckan och det blev skillnad! Här kommer en jämföringsbild, som kanske inte är så bra men...

Bild


Den röda i30n bredvid min är också en 128HK 1,6CRDI E-motion 5dr som är till salu ifall nån är ute efter en sån.

Jag kommer fixa bättre bilder när sommardäcken är på och bilen är tvättad. Mitt R30 emblem va ju tvungen att tas bort när dom bytte bagagelucka och jag har inte hittat nåt nytt :( Försökte sätta dit det gamla med dubbelhäftande men dom ramlade bort när jag tvättade bilen, dessutom släppte röd färgen när jag höll på och monterade dom igen så nu åker man utan...
Försökt leta efter ett nytt sånt emblem men verkar vara svårt att hitta igen.

Nu håller jag på å laddar bilen för bilträffen i Stockholm nu på lördag! Jag återkommer.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Projekt R30

20
355_ABS_Wheels.jpg 355_ABS_Wheels.jpg Visad 12125 gånger 70.22 KiB
Haha :)

Här kommer dom riktiga bilderna...
Bild
Bild
Bild
Här är bild på bakdelen med ej folierade bakljus
Bild
Så här ser bakljusen ut nu, ligger mörk film på dom nu

Jag har ögon lock fram till lyktorna som ska lackas och monteras, sen har jag köpt svart plasti-dip som jag ska lacka den kromade delen av grillen med.

Sen letar jag efter ett fränt ändrör att få dit, antingen ett platt ovalt eller ett med dubbla runda rör.

Bromsarna fram är slut så jag sitter och funderar på att beställa bromskit från Getech med slitsade skivor och red stuff belägg.

Lite planer finns på bilen fram över men jag har nyss bytt jobb så det ligger lite stilla just nu.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Projekt R30

21
Har monterat nya bromsar fram
Bild
det blev ett bromspaket från http://www.getech.se" onclick="window.open(this.href);return false; med slitsade skivor från Zimmerman och bromsbelägg från AP. Vart myyycke bättre grepp i bromsarna nu!

Har lite saker liggandes nu som väntar på att monteras...

* Ögonlock från korea inköpt, ska bara lackas och monteras.
* Plasti dip inköpt, ska lacka det kromade på grillen.
* Diesel dump inköpt, måste bara köpa en silicon slang för att ersätta orginal slangen så man kan återställa till orginal.

Letar även efter ett snyggt ändrör men inte riktigt hittat nåt än, en del ändrör är ju så grymt dyra!!
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Projekt R30

22
Nu är det definitivt att bilen ska säljas. Bilen är urplockad och ny bil är införskaffad. Nu har man gått tillbaka 20år till en skottsäker och enligt mig trevlig bil, en hederlig Volvo 245GL av 1993 årsmodell.

Men trots att Hyundaien ser bra ut, är en kanon bil att äga och billig att äga och har mycke utrustning och sticker ut från mängden så är det 0 respons... Inte ett enda svar eller förfrågan eller nåt!

Måste tyvärr sälja den pga avbetalningen och ekonomiska skäl och hoppas någon annan vill fortsätta förvalta denna bil.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Projekt R30

26
Japp då får man tacka för sig för den här Hyundai tiden. Man har slutat på Hyundai verkstaden och idag så gjorde jag mig av med i30n så nu är den såld och rullar hos en trevlig kille i Bollnäs istället.

Lär nog inte kolla här lika ofta som förr men jag sticker väl in ibland och försöker hjälpa till med den kunskap man har.

Tack för mig!
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Projekt R30

27
haha ja är det någon som är sugen på att köpa den så är den till salu igen nu på en bilfirma i Stockholm :) Den nya ägaren hade den tydligen inte så länge men så verkar han vara en sån som byter bil ofta också..

http://www.blocket.se/stockholm/Hyundai ... 5.htm?sa=1

Men jag skrattar lite åt annonsen, speciellt åt Sportpaket... fanns aldrig nåt sånt utan det där är nog ett sportpaket-a-la-Per-Arne alltså jag :)

Lite udda prylar på den som sänkningsfjädrar och slitsade bromsskivor och sånt :) den är verkligen unik det kan jag hålla med om!!

Man blir faktiskt lite sentimental när man tittar på den.... det av en jävla bra bil!!
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Projekt R30

28
Än idag så saknar jag den här bilen och det skulle vara kul att veta hur den ser ut idag. Ägaren idag är en medelålders kvinna som bor i Solna som haft bilen nu i 6år.

Delar med mig av garaget.org sidan där det finns fler bilder på bilen ifall nån är intresserad av hur den såg ut.

https://www.garaget.org/?car=266620

Inte omöjligt att det blir en i30 igen i framtiden.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11

Re: Projekt R30

29
Haha ja då va men tillbaka i Hyundai träsket igen :)

Min gamla vita i30 dök upp på blocket till försäljning tillslut för några veckor sedan och jag saknade den så mycket så jag ordnade så jag kunde köpa den och när jag ringde så va den redan såld.... :( den dan gick man i sorg...

MEN suget va då så stort så jag gick ut på blocket och kollade och hittade då denna som det blev affär på, inte riktigt lika bra skick och mera mil på den men schysst ändå så det blev affär.

https://www.garaget.org/?car=429257

Men jag är grymt nöjd ändå så nu åker man i30 igen :D
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11