Annons
Annons

Re: CENTRALLÅS STYRENHET, HYUNDAI SANTA FE -06

2
Ove Ahlm skrev:central låsen fungerar ej på hf,vb hb lever sitt eget liv .har bytt centrallås på hf vb funkar fortfarande inte låser ej att jag bytte hf va att jag fick tipps att den styr övriga men den funkar .Kan det vara styrenheten ? och måste en coda den om en köper beg.
Har du provat att koppla ur batteriet i 10-15min.

Kan även vara en kass brytare i en dörr vid låsmekanismen!.

På Volvo v40 kunde man programmera C-lås genom att sätta på tändningen 5-gånger, låta den vara på den 5:e och
därefter trycka på fjärren inom 10sec. :mrgreen:
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)

Re: CENTRALLÅS STYRENHET, HYUNDAI SANTA FE -06

4
Ove Ahlm skrev:Jag har bytt låsenheterna låskistorna på hb och vf inga fel på kontakter hb låser ibland .Batteriet har jag ej kopplat ur ,hur hjälper det??
Logiken nollställs, kan ha uppkommit en strömspik och get en fel kod i den normala styr logiken kan tro att en dörr är öppen!
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)

Re: CENTRALLÅS STYRENHET, HYUNDAI SANTA FE -06

5
andersbe skrev:
Ove Ahlm skrev:Jag har bytt låsenheterna låskistorna på hb och vf inga fel på kontakter hb låser ibland .Batteriet har jag ej kopplat ur ,hur hjälper det??
Logiken nollställs, kan ha uppkommit en strömspik och get en fel kod i den normala styr logiken kan tro att en dörr är öppen!
Tillägg, avbrott i kabel mellan dörr och chassi, glapp. Fel i CEM box. :shock:
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)

Re: CENTRALLÅS STYRENHET, HYUNDAI SANTA FE -06

7
Ove Ahlm skrev:Kabelbrott tvivlar jag på eftersom det är tre dörrar som spökar totalt ,låser ibland .men cem boxen ev ,du menar väl den som sitter mellan ratten o pedalerna centrallåsenheten?
Japp,om du tar en från skroten ska det vara samma nummer på den i annat fall kan det bli strul!!
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)

Re: CENTRALLÅS STYRENHET, HYUNDAI SANTA FE -06

11
Hej. Jag är nybliven ägare till Santa fe v6 -07. Upptäckte nu när vi kom hem och skulle låsa bilen att den inte låser samtliga dörrar, främst höger fram. När jag låser med fjärrnyckeln ser man att den försöker låsa dörren men låset låser inte. Låsa med låsknappen funkar dock på passagerarsidan. Även den elektriska.
Att nollställa batteriet, hjälpte det? Eller ska jag göra något annat för att börja felsöka?