Annons

Min Santa Fe xline behöver nya strålkastare, xenon!

1
Lång historia kort.
Köpte för 1 år sedan en Hyundai Santa Fe X-line, från 2011 eller om de är en -12…?
Aja, Dags för besiktning igår.

Bilen går inte igenom pga det ska sitta xenon i, (chock för mig, hade ja inte koll på) vilket de inte gör. De sitter vanliga halogen, vilket de gjort sen köp. Besiktningsmannen sa att Hela strålkastaren verkar vara fel.

Men hur jag en söker kan jag inte hitta xenonstrålkastare till min bil? Regnr: Lss912

Får upp alla möjliga förslag när ja slår in mitt regnr men det är ju bara för H7. Ej xenon.
Verkar inte finnas? Är jag helt dum i huvet?

Finns de inte å köpa till denna modell? Ja menar om jag hade gjort sönder en lykta/kört på något så de behövt bytas?

Bevisligen har de ju hänt något någon gång för de verkar ha bytt ut originalen då å satt in vanliga strålkastare och sen lyckats få igenom den antal år igenom besiktningen.

Han tyckte ljuset stod lågt å skulle kolla på det. Då upptäckte besiktningsmanen att det inte går att ställa ljusen och då förstod han att de inte va rätt ljus i bilen som jag förstod det.

Men hur jag en söker efter xenonstrålkastare till min bil finner jag NADA! Någon som har förslag vart jag ska vända mig om detta? En hyundaiverkstad kanske?
// Sanna
Annons

Re: Min Santa Fe xline behöver nya strålkastare, xenon!

2
En Hyundaiverkstad bör i alla fall kunna ta reda på om bilen sålts med xenon så du kan få det bekräftat.
En helt ny framlykta för xenon är inte billig, kanske finns någon begagnad hos exempelvis Bildelsbasen?

Men om inte jag är helt fel ute, så ska xenonlyktor ha automatisk höjdinställning (räckviddsbegränsning).
Har du en sådan här knapp/ratt i bilen så har du inte xenon, det är jag rätt övertygad om.
switch.jpg switch.jpg Visad 1320 gånger 9.8 KiB
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)