Annons

Motorn tappar kraft!

1
Jag åker i en Santa fe diesel 155 hk 2007 och har problem när jag drar släpvagn eller om det är varmt ute.
Det började förra sommaren då vi drog husvagn och var 25-27 grader varmt. Kände att den inte orkade och var väldigt seg.
Plötsligt började A/C ; n att tappa kyla och bilen gick allt sämre när vi hamnade i en rondell dog den bara. Den gick att starta men den svarade inte på gaspådraget. kylan fortsatte att lysa med sin frånvaro. Men efter ca. 25-35 sekunder så svarade den på gaspådrag igen och vi kunde sega oss hem med några stopp i korsningar. Oerhört seg och vek och utan fungerande A/C.
Jag fick tips om att det kunde vara bränslefiltret och det hade gått 6000 mil med det filtret i så jag bytte ut det.
Körde en gång till förra sommaren utan problem och trodde att det var löst. Nu 2016 så har filtret gått 1800 mil och då vi drog båten till sjön (12km) så uppstod samma problem A/C;n lade av och motorn dog. Eftersom det var en kärra som endast fick köras i 20 km/t så hörde jag mellan 20-40 km hela vägen så belastningen var inte så hög. Nu hände det utan att jag hade last bakom i helgen på väg hem från gbg till Norrköping. A/C sackar och den orkar inte ett förbannat dugg men segar sig fram. Stannar i Jönköping för ett besök på 2 timmar och kör igen allt är precis som vanligt så pigg en dieselsugga kan vara och en A/C som funkar och pumpar ut kall luft. Men efter 7-8 mil startar det igen ?
Var i veckan och kollade med bilbyter i Norrköping där de läste av om det fanns några felkoder men inte en enda felkod ?
Någon som har en aning ? Borde inte EGR ventilen t.ex. vara kass hela tiden ?
Annons

Re: Motorn tappar kraft!

3
cell phone jammer are mainly aimed at all kinds of places where the use of mobile phones is prohibited, such as various examination rooms, schools, gas stations, churches, courts, libraries, conference centers (rooms), theaters, hospitals, governments, finance, prisons, public security, and military centers.
What is a cell phone antenna booster and how to choose good also cheap cell phone signal booster for your blocking life? The right answer you can get when you pay a visit to www.jammerall.com.

Re: Motorn tappar kraft!

4
"The wireless camera jammer, as its name indicates, is mainly used to block the frequency of a camera recorder. The coverage of a wireless camera jammer we offered by now can be up to 20 meters in radius which is broad enough to cover the average area you want to keep private.

you can look at jammerfromchina, and i believe you can find a good one."
WIFI jammer is a perfect device for all those areas that require quietness and seriousness to help remained undisturbed and confidential.Please contact us soon at www.jammerfromchina.com.