Annons

Getz 2006 bensin startar inte

1
Bakgrund: Huyndai Getz 1,4 2006 Har gått kalas under flera år, men för någon månad sedan valde den att strejka. Dagen innan strejken gick den som den skulle.

Har kollat felkoder med 2 olika läsare men båda säger samma sak inga felkoder, testade att kolla rpm signal i datorerna men det var 0rpm när jag körde på starten. Så misstänkte vevaxellägesgivaren vilket också bekräftades av datorerna senare men enbart efter att man gjort ett startförsök med datorn inkopplad, då dyker den upp och går radera men syns inte om man vridit av nyckeln och söker på nytt. Hur som bytte den trots att jag tycker det borde stå med utan att man gör ett startförsök med datorn inkopplad, bytte den i alla fall men ingen skillnad. Återgick då till bonna felsökning i med lite startgas men inget händer, kollade gnista noll och ingen. Då är man tillbaka till givare eller immo tänkte vafan kör en part cannon igen å byter kamaxellägesgivaren med men nope. Någon skillnad har det dock gjort för nu kommer inga felkoder upp hur jag än gör. Hade det vart något med immon tycker jag fortfarande det borde komma upp en felkod kollar jag i datorn är står det att det finns 2 nycklar och att transponder är okej. (Kan lägga till att både den nya och gamla vevaxellägesgivaren hade samma motstånd på 800 Ohm)

Så nu slutar jag och frågar er här istället, vart ska jag börja?
1.
2.
3.
4.
5.
6.