Annons
Annons

2
Hej Opus. Så länge linsen inte är smutsig så har jag inte reagerat på dålig bild. Jag tycker att backljuset lyser upp väldigt bra i vintermörkret.
Är bilden skarp när det är dagsljus men inte när det är mörkt? Om det är
så kan det vara något galet med kameran. Jag har bytt min kamera en gång, den heldog. Enligt verkstaden så är det ett vanligt fel på våra IX. Det kommer in fukt i kameran.

Luciahälsningar från
Linköping -23 grader :D
Claes
IX35 2,0 A6 4WD Exclusive, Machine Silver

3
Har precis som Claes bytt backkameran pga. fuktproblem.
Inga problem med att se i mörkret, nästan lika bra som på dagen.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

4
Än så länge inga problem med min , det verkar som den justerar in sej själv efter ljusförhållandena . Däremot så blir den ju snabbt smutsig och då är det ingen vidare vidare sikt. :?
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

6
Låter som det är dags att göra en reklamation hos ÅF.
När min kamera krånglade byttes den ut direkt utan problem

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

7
Aldrig några problem mer än att baken på bilen var skitig!
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Re: Back kamera

8
Jag har också märkt att bildkvaliteten kan variera en del beroende på ljusförhållandena. När det är mörkt ute funkar min kamera ganska bra så länge linsen är ren — det verkar som systemet automatiskt justerar ljuset. Men så fort det kommer lite fukt eller smuts på linsen blir bilden suddigare och mörkare.

På min förra IX hade jag faktiskt problem med fukt i kameran, vilket till slut ledde till att den behövde bytas. Efter det har bilden blivit betydligt bättre, även i vintermörker. Så om bilden är skarp i dagsljus men sämre på natten kan det vara ett tecken på just fuktproblem. Ett snabbt sätt att testa är att torka linsen noggrant och se om skillnaden märks direkt.