Annons

16
Hei fra Nord-Norge,
Noen av dere som vet pris på 18" sommerhjul(orginal Hyundai 18" felg), altså 6-ekers felgen med sommer dekk? :lol:
Hyundai Santa Fe-07 - Drive your way
Polar 620-04 - Litt mer av alt
Annons

18
Heja Norge,

Blir lite fundersam på din fråga? Om du har en -07 årsmodell har dom ju som standard 18 tummare, alltså 6-ekers fäljar???

Eller????
_____________________
Santa Fe 2.2 Exclusive-5

19
Hei.
Den Norske importøren har valgt å ta inn alle Santa Fe med 17 tommers felger.
Med vennlig hilsen
Jørn

09 Santa Fe 2,2 CRDi 5s Aut Premium SE
Black pearl
08 Kabe 780 BGXL

20
Hei,
Sverige leverer med 18", men som jørn nevner leveres 17" som standard i Norge. Derfor mitt spørsmål om hvilken pris slike felger har i Sverige, for de ligger rundt 3100 NOK/stk hos forhandler i Norge(uten dekk).
Har sendt mail til forhandler i nord-sverige, men ikke fått svar ennu.
Hyundai Santa Fe-07 - Drive your way
Polar 620-04 - Litt mer av alt

21
MatsG skrev:Jag hittade en affär utanför Arlanda i Stockholm som har många snygga
och lite annorlunda fälgar.

Här är adressen till deras hemsida:

http://www.abswheels.se/shop/

Kul att Ni gillade dom.

Hoppas bara Chromet hänger kvar. Vi får se.[/url]
Nu har jag varit inne på den sajten och flåsdreglat över alla fina fälgar. Wow! Tyvärr eller lyckligtvis kan jag inte ens intala mig själv att jag måste skaffa såna fälgar, så det är inte idé att försöka övertala hustrun när jag vacklar själv.

Men MatsG, nu får du banne mig lägga ut lite bilder på din pärla med sommarsulor på! :wink: :wink: Kom igen! :D Mer dregel på forumet tack! 8)
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

22
Bara det blir uppehåll i regnandet skall jag ut och fotografera (lovar)
så bilderna kommer så fort solen tittar fram.

Appropå fälgar, såg en silverfärgad CM på parkeringen vid Almö Livs, grabbarna från Tjörn Skäreläjan och Nimbusen vet var det är, som hade ett par rejäla Chromfälgar monterade på sin bil. Vet Ni vilken bil det är, är det någon Club medlem som är ägare till denna bil?
_____________________
Santa Fe 2.2 Exclusive-5

23
Hej igen, Mats! Long time no see... :?
Skall bli kul att få se bilderna, så man får dregla lite med avundsjukans blick... :mrgreen: :mrgreen: ( :lol: :lol: )
F ö vet jag inte vilken bil du har sett, men ser du den igen, måste du göra som jag brukar: Upplys dem om vårt forum, och "tjöta huvet av dom" tills de lovar att anmäla sig här... :lol: :lol:
Skall också hålla utkik efter den; Det blir ju fler och fler CM på vägarna, har jag sett... :D :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

24
MatsG - Detta är noterat... :shock: :shock: :shock: Plockat fram spionkameran ur handskfacket så den är redo... :lol:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

25
MatsG skrev:...vid Almö Livs
Ha! Jag har en bärkasse från dem här hemma med "den gamle brua" på!

Var över på ösidan via färjan till den där ön norr om er som jag alltid glömmer av vad den heter, morgonen efter att det just när det hade hänt.
Jisses - ett snöre i räcket och en frusen Polistjej vid rampen ; det räckte att vifta med en stor kamera och peka på kameraväskan "Vi skall bara ut och plåta lite" för att hon skulle lyfta på kolasnöret.
Fy f-n att gå hela vägen fram till kanten och lägga sig och titta ner på det helt overkliga under en. Att en stjärna kan klippa så mycket...

'säkta utvikningen... :oops:

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

26
Swedefe skrev:
MatsG skrev:...vid Almö Livs
Ha! Jag har en bärkasse från dem här hemma med "den gamle brua" på!
Spara den noga, Swedefe! Den är unik idag!
Swedefe skrev:Att en stjärna kan klippa så mycket...
Swedefe
Och för de som inte minns eller känner till:
Fartyget som rammade den första Tjörnbron den 18 januari 1980 hette Star Clipper...!

(På tal om "utvikning"...)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

27
den första Tjörnbron
-Hmm.. skäreläjan jag måste faktiskt rätta dig. Den första och enda TJÖRNBRON jag känner till, står fortfarande kvar stabilt och säkert på sin plats. Jag sitter och tittar på den just nu från mitt köksfönster.

Bron som Star Clipper rammade, låg förvisso på ungefär samma plats som nuvarande Tjörnbron, men den bron hette faktiskt ALMÖBRON - rätt skall vara rätt! :roll: :lol:

Och nu har ju utviken från rubrik och ursprungsämnet Fälgar i denna topic fullständigt spårat ur ( :oops: och de skall komma från mig.. :wink: ), så jag tycker det är dags att vi avrundar med detta och genast återgår till ordningen och "hjulprydnaderna". :wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

28
nimbusen skrev:
den första Tjörnbron
-Hmm.. skäreläjan jag måste faktiskt rätta dig. Den första och enda TJÖRNBRON jag känner till, står fortfarande kvar stabilt och säkert på sin plats. Jag sitter och tittar på den just nu från mitt köksfönster.
Bron som Star Clipper rammade, låg förvisso på ungefär samma plats som nuvarande Tjörnbron, men den bron hette faktiskt ALMÖBRON - rätt skall vara rätt! :roll: :lol:
OK. du har så rätt; Den första bron hette Almöbron.
Men den gick iallafall över vattnet till Tjörn!
(Undet tiden det inte fanns någon bro, kallade elaka tungor tjörnborna för "båtflyktingar"...! Det var krig i bilköerna till färjan! Har aldrig sett så många LB-regade firmabilar i köerna som då...! Mycket märkligt hur många leveranser tjörnborna fick just på fredagseftermiddagarna! Många var så tungt lastade så de nästan gick på FÄLGARNA!)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"