Annons

166
Du låter mycket nöjd helt enkelt! Vi har börjat sneglat på en Finnmaster 6100 OC. Vad tror du om den?
Bild
Bild
Bild
Hälsningar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07
Annons

167
Nä -jag köpte den inte på mässan! :D

Faktum är att jag beställde den en månad före 1997 års mässa - men jag var förstås där även då och konstaterade att jag beställt den bästa båt dom det året visade upp..., :D :D :D :D

/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

168
:D Vild gissning!
Eller som Läjan sa: Man känner sina löss på gången! :lol:
Har själv vandrat den vägen:
Kollade in en massa båtar INNAN mässan.
Jag och HSB var någorlunda överens om att "ska vi köpa båt så ska den uppfylla bägges krav".
Och h-vete va dyrt det blev! :shock:
Från styrpulpetare till Bayliner 2651:a! Shit! :shock:
Samma resa gjorde vi på husvagnen:
Tjackade en ekonomisk beg."snikvagn".Men den hade ju alla bekvämligheter egentligen?
Kruxet var fasta sängplatser.OK:
Och shit! va dyrt det blev!
Tvungen ta BE-kort också!

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

169
petroff skrev: ...Jag och HSB var någorlunda överens om att "ska vi köpa båt så ska den uppfylla bägges krav".
Petroff :wink:
Här var jag och HSB:n iallafall överens om att jag fick framföra önskemål... :oops: :oops:
Men den som verkligen bestämde vilken det skulle vara... Nåja... OK då :oops: :oops: ...HSB:n är ju praktiskt taget "född i båt" 8)
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

170
Oj oj oj. Det verkar besvärligt det där. Tur man har sommarstuga istället :wink:
Mina fordon:
En svart 04 Platina V6 Automat
Volvo S70
Pontiac Trans Am WS6 Ram Air -00
Yamaha R1 -2011
Orion 27 Dirtbike 125cc -07, sonens
Dirtbike 110 cc -06, dotterns
Lillkoreanen Hyosung Rallyscooter -05

Hojen: http://www.sporthoj.com/garage/?chirre2" onclick="window.open(this.href);return false;

171
svartbjorn skrev:Vi har börjat sneglat på en Finnmaster 6100 OC.
Hälsningar
Svartbjörn
:shock: :shock: :shock:
Du har väl inte tänkt lämna Go´Rydsen - i ett hörn i en "beg.-hall"... Alldeles ensam... Där den gråter och undrar -"Var är min Husse..." :cry: :cry:
Skaffa en lekkamrat till den istället! En Finnmaster 6100 OC! :D :D
(Alternativ finnes...! :wink: :wink: http://www.southernmotorboats.co.uk/jea ... gende.html )
Senast redigerad av Skäreläjan den 18 apr 2008, 23:23, redigerad totalt 1 gånger.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

172
Chirre skrev:Oj oj oj. Det verkar besvärligt det där. Tur man har sommarstuga istället :wink:
:lol: :lol: :lol:
Gårdsbrunn-rinnande vatten?
Gasolkök-elspis?
Utedass-vattentoa?
Vedeldat-centralvärme?
Handdisk-diskmaskin?
Raggsockor-golvvärme?

:lol: :lol: :lol:

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

173
(Ser inte förrän nu... :oops: Grattis, Petroff! 900-strecket passerat :D :D )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

174
Skäreläjan skrev:(Ser inte förrän nu... :oops: Grattis, Petroff! 900-strecket passerat :D :D )
-Det drar väl kallt där uppe på toppen?
På väg upp med ett vindskydd! :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

175
svartbjorn skrev:Du låter mycket nöjd helt enkelt! Vi har börjat sneglat på en Finnmaster 6100 OC. Vad tror du om den?
Först: Jag är långtifrån någon båtexpert - bara en tyckare... :wink:

Finnmastern ser ju trevlig ut, men stämmer inte riktigt med vad jag skulle välja. Men å andra sidan finns det ju heller ingen annat märke eller modell som faller mig i smaken - utom den båt jag redan har dvs en Uttern 5750C. 8)

Min invändning mot bl a Finnmastern är att styrhytten är helt öppen akterut - jag saknar möjligheten att stänga om mig när vädret är av den svenska typen dvs regn och snålblåst. I min båt har jag en skjutdörr, och skulle det ändå bli lite för svalt, så kan jag sätta på lite värme bakom ryggen (Wallas-spisen funkar även som värmeelement med fläkt).
Även när båten ligger oanvänd vid bryggan (det gör den ju oftast) känns det skönt att kunna ha den stängd och all inredning skyddad mot väder/vind/fåglar/insekter/etc.

Ett kapell kan förstås lösa problemet till viss del, men efter att ha använt kapell på min förra båt under några år är jag mycket nöjd med att slippa krånglet det innebar.

Men smaken är som baken - så om du är ute efter vad jag kallar en "vackert-väder-båt" så blir du förmodligen jättenöjd.:D :D :D


/BengtB
Nu CM 2007 Comfort-5 V6 Aut Satin Beige. Förut V6 GLS 2001 resp V6 GLS Excl 2004.

176
BengtB skrev: Men smaken är som baken - så om du är ute efter vad jag kallar en "vackert-väder-båt" så blir du förmodligen jättenöjd.:D :D :D
/BengtB
Läs hela Bengans resonemang och bilda dig en egen uppfattning.
Men jag köper slutsatsen rakt av:
Vad du än köper så se till att den är "vädersäkrad"!
Och:Bestäm ett tak: Vad ska båten användas till?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

177
Du har helt rätt i det du säger Bengt. Jag har suktat efter att stänga om mig och ha tak att skydda sig under om det skulle behövas. HSB:n hade dock riktigt höga tankar om OC:n. Men som av en tillfällighet finns denna att tillgå en Finnmaster 6100 MC.
Bild
Bild
Bild
Vi får väl se hur det går men jag tror nog att Rydsen får leva kvar denna sommaren åtminstonde...

Hälsar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

178
svartbjorn skrev:Men som av en tillfällighet finns denna att tillgå en Finnmaster 6100 MC.
Svartbjörn
Vad väntar du på? :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

179
svartbjorn skrev:Jag har suktat efter att stänga om mig och ha tak att skydda sig under om det skulle behövas. HSB:n hade dock riktigt höga tankar om OC:n. Men som av en tillfällighet finns denna att tillgå en Finnmaster 6100 MC.
Bild
Hälsar
Svartbjörn
För att tala lite allvar nu.
Denna modellen är ett klart bra alternativ, om man vill kunna förlänga säsongen en del.
Säsongen är ju inte lika lång i Bottenviken, som vi är något bortskämda med här på vår västra kust.
Verkar också vara en både praktisk och snygg båt.
Finnmaster har också ord om sig att göra bra och välbyggda båtar.
Sneglade i flera år på en Pollux Fishing, som också har ett skott med dörr,
Bild
men som sagt... det är alldeles för stort idag... :(
Så, jovisst Svartbjörn! Håll drömmen levande! Nu har både du och HSB:n börjat trivas riktigt bra på sjön, förstår vi...! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

180
Har ni sjösatt göbbar?

Ni järnspik är vi också på gång här uppe. Isarna har brutit upp inne i fjärdarna, hamnarna börjar bli rena, älven gick den 7:e maj. NU ÄR DET VÅR!

Rydsen ska in på en garantivända. Det har lossnat färg på durken som ska åtgärdas och så ska de bygga om stöldskyddet så att man själv inte riskerar att bli stående på böljan (det har tydligen hänt några stycken).

Men därefter är det dax! Vi ska hyra en stuga på min favoritö här uppe i sommar så det mesta ser mycket ljust ut!

Visst tycker vi om sjön både jag och HSB:n men jag tror nog att vi avvaktar med att byta båt, nån ordning får det ju vara, vi köpte ju denna i fjol :shock:. Nog skulle man agera bortskämd med ett nytt köp redan nu...

Vi höres!
Hälsningar
Svartbjörn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07