Annons

Min Terracan har börjat sluka mer bränsle än tidigare

1
:( Hej, Har snart haft min Terracan i tre år och är i stort sett mycket nöjd med denna mycket trevliga och samtidigt rejäla bil. Jag har haft en snittförbrukning på c:a 1,2 liter/mil som jag ansett vara riktigt hyggligt med tanke på bilens storlek. Nu har dock förbrukningen skenat iväg till dryga 1,5 liter/mil, utan att jag på något vis ändrat mitt körsätt. Finns det någon som har någon erfarenhet av detta när det gäller Terracan och eventuellt har förslag på vad som behöver åtgärdas.
Annons

2
Är den servad enl schema ?
Går den lika bra som innan ?
Kan ju vara någon givare som ger fel värde
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

4
Hej igen Håkan! :D
Kul att se att du är med på Forumet, och att du trivs med din Terracan - undantaget det där knepiga med förbrukningen... :?
Har knappast någon susning om varför förbrukningen ökat, för du har inte bytt hjul och fått mindre omkrets på hjulen eller nåt sånt?
Fast inte kan det väl göra så mycket...?
Skall bli intressant att följa den här tråden; Vem vet vad man kan råka ut för själv...? :shock:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

terracanen som börjar dra onormalt mycket bränsle

5
Skäreläjan skrev:Hej igen Håkan! :D
Kul att se att du är med på Forumet, och att du trivs med din Terracan - undantaget det där knepiga med förbrukningen... :?
Har knappast någon susning om varför förbrukningen ökat, för du har inte bytt hjul och fått mindre omkrets på hjulen eller nåt sånt?
Fast inte kan det väl göra så mycket...?
Skall bli intressant att följa den här tråden; Vem vet vad man kan råka ut för själv...? :shock:
Tack för ditt inlägg beträffande min Terracan. Näe, jag har faktiskt inte gjort annat än oljebyten. I övrigt så är den servad av en auktoriserad verkstad. Har dock beställt ett nytt luftfilter som jag ska montera om en vecka. Man kanske ska ta och byta stiften också, men å andra sidan så går ju bilen jäkligt mjukt och fint så det där med att byta stiften kan kännas som lite överkurs i detta fall. Stiften är ju jäkligt dyra, 206 kronor styck.